Heti foglalkozások 23.

Európai Uniós foglalkozás:

Ezúttal inkább műhelymunkát végeztünk. A gyerekek csoportokba rendeződve azt kapták feladatul, hogy egy hungarocell térképen Európa térképét felvázolva, illetve az egyes országok neveit és legfontosabb földrajzi helyeit megjelölve aztán elkészítsék az Európai Unió országainak zászlajait és tűzzék fel az adott országra.

Rendkívül élvezték ezt a feladatot, lelkesen és nagyon ötletesen láttak neki a munkának. Sajnos a foglalkozás végéig nem sikerült teljesen befejezni a munkát, ezért a következő alkalommal folytatjuk.

Tematikus foglalkozás:

Beszélgetünk a generációk közötti együttműködésről és annak lehetőségeinek felfedezéséről.

Bemutatjuk az életkori csoportokat. Keressük a választ a következő kérdésekre:

Mikor működik igazságosan egy közösség? Melyik életkori csoporthoz tartoznál szívesen? Miért?

Magyar fejlesztő foglalkozás:

A mai foglakozás az ókori görög mítoszok körül forgott. A ráhangoló játék során a görög istenek képét kellett szerepkörükkel párosítani szókártyákkal, képekkel. Ezután csoportokban feladatokat kaptak a tanulók: jelenítsenek meg 3 állóképben egy már tanult görög mítoszt, a többieknek pedig ki kell találniuk, melyik mítoszról van szó. A ládában található eszközökből (textilek, dobozok) használhatnak hozzá

bármit. Ez a feladat nagy sikert aratott, rendkívül tetszett a gyerekeknek, az állóképek jól sikerültek. Óra végén, az interaktív táblán megkerestük a görög istenek római párjait is. Nagyon jó hangulatú óra volt, amelynek során rengeteg ismeretet ismételtek, illetve sajátítottak el a gyerekek.

Matematika fejlesztő foglalkozás:

Egész számok halmazán szorzással és osztással kapcsolatosan tevékenykedtünk. Többféle feladat típussal közelítettük meg a témát. Táblázatot töltöttünk ki, hiányos műveleteket egészítettünk ki, rejtvényeket oldottunk meg. Koordináta rendszerben jelöltünk eredményeket

Német nyelvi foglalkozások:

A foglalkozás fókuszában az iskola, az iskolarendszer állt. Szövegeket dolgoztunk fel különböző országok diákjainak beszámolóiból, melyeknek saját iskolájukról, iskolarendszerükről beszélnek. Összehasonlítottuk a magyar iskolákkal, illetve az óra végén írtunk mi is egy a feldolgozott szövegekhez hasonló beszámolót, melyben bemutatjuk először a magyar iskolák legfontosabb jellemzőit, majd saját iskolánk sajátosságait.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.