Heti foglalkozások 22.

Európai Uniós tematikus foglalkozás:

A foglalkozás során arra tértünk ki, hogy milyen lehetőségeket nyújt az Európai Unió a fiataloknak. Beszélgettünk arról, hogy sok fiatal külföldi iskolákban tanul tovább, majd felnőttként is külföldön vállal munkát. A gyerekek meséltek arról, hogy kinek van olyan rokona, hozzátartozója, aki szintén valamelyik európai uniós országban dolgozik vagy él.

Elmondhatták vágyaikat arra vonatkozóan, hogy ki szeretne külföldön tanulni, dolgozni, esetleg élni.

Tematikus foglalkozás:

Ezen a foglalkozáson megbeszéljük, mik azok az életkori kategóriák. Különböző életkorokú emberekről beszélgetünk, megállapítjuk a legfontosabb jellemzőket. További képeket mutatva azon gondolkodnak a gyerekek, hogy vajon melyik életkori kategóriába sorolnák az előzőek alapján.

Az óra szituációs játékkal folytatódik: csapatokban eljátszanak egy általuk kiválasztott részt!

Magyar fejlesztő foglalkozás:

A mai napon a szavak hangalakja és jelentése, valamint a szóelemek voltak a témáink. A foglalkozást egy

játékkal kezdtük, amelynek során a kártyákat kellett egymással párosítani hangalak és jelentés szerint. Majd sok interaktív feladatot oldottunk meg az interaktív táblán, amelynek során 4 csapatban versengtek egymással a tanulók. Leginkább a témával kapcsolatos interaktív társasjáték nyerte el a tetszésüket, amelyben a legjobban teljesítő csapat az interaktív állatkertbe juthatott. Ezután plakátot készítettünk a szóelemekből, és színes filcekkel, rajzokkal gazdagítottuk, hogy könnyebb legyen megjegyezni őket és jellemzőiket. Nagyon jól éreztük magunkat a tanórán.

Matematika fejlesztő foglalkozás:

A foglalkozás során megoldott feladatok az egész számokkal való műveletek témaköréből kerültek ki. Elsősorban az összeadással és kivonással foglalkoztunk. Ehhez kapcsolódó szöveges feladatokat és modelleket elemeztünk. Tengerszint feletti és alatti magasságot, készpénzt és adósságot, hőmérsékletet számoltunk.

Német nyelvi foglalkozások:

Ennek a hétnek a témáját egy iskolai program szolgáltatta, melynek keretében Budapestre kirándultunk. A gyerekek saját élményeikre támaszodva készítettek különböző kooperatív módszerekkel egy összegzést a nap eseményeiről, majd miután megosztották egymással emlékeiket, érzéseiket, párbeszédeket folytattak arról, hogy egyénileg kinek mi tetszett legjobban az adott programból.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.