Európai Uniós foglalkozás:
Ezúttal ezen a foglalkozáson is a budapesti látogatást dolgoztuk fel a csoporttal. Feladatként kapták a gyerekek, hogy a magyar fővárosról készítsenek turisták számára egy „útikalauzt”, melyhez egy powerpoint prezentációt is elkészítettek, majd bemutattak.
Tematikus foglalkozás:
A mai foglalkozás témája kapcsolódott az előzőhöz, a jóllét fogalmát jártuk körbe. Életmód, életritmus, egészséges életvitel. Mit okozhat a fiatalkori mozgáshiányos életmód, a rossz étkezési szokások? A veszélyek felsorolása. Az étkezési szokások összefügghetnek-e az élet színvonallal, életminőséggel? Gyakran előforduló betegségek, megelőzési stratégiák összegyűjtése, felsorolása.
Magyar fejlesztő foglalkozás:
A mai órán modern írásbeli kapcsolatokkal foglalkoztunk. Elsőként a gyerekek érdekes SMS-eket és üzeneteket kaptak, amelynek meg kellett fejteniük a tartalmát. A rövidítéseket oldották fel, így megkapták a szöveg értelmét. Ezután az emotikon fogalmát beszéltük meg, majd megfejtették, hogy melyik emotikon mit jelent. Ezután szóba kerültek a közösségi oldalak, amelyekkel kapcsolatban megbeszéltük a szabályokat, amelyeket üzenetküldéskor, posztoláskor, kommentek írásakor be kell tartaniuk. Végül a számítógépen megtanultak e-mailt írni, betartva annak formai szabályait is. Hasznos tanóra volt, hiszen a tanulók rengeteget használják a számítógépet, de az elhangzott ismeretekkel nem voltak tisztában, és érdekelte őket.
Matematika fejlesztő foglalkozás:
A foglalkozáson a körlap, körvonal, középpont, sugár, átmérő, körcikk fogalmakkal ismerkedtek a tanulók. A hétköznapi példák, rajzok segítségével gyakorolták a kör részeinek felismerését. Foglalkoztak a körző helyes használatával, a körvonal rajzolásával. Különböző, csak körzővel rajzolható alkotásokat készítettek. Körívek, körgyűrű fogalma is szóba került a tevékenység során.
Német nyelvi foglalkozások:
A gyerekek friss élményükből táplálkoztak ezen a foglalkozáson. Mivel a pályázati lehetőségek révén egy rendkívül élménydús és élvezetes kiránduláson vettek részt Budapesten, így adta magát az ötlet, hogy a német foglalkozáson is Budapest nevezetességeit, illetve a fővárossal kapcsolatos legérdekesebb információkat dolgozzuk fel. Elsőként képfelismerés volt a feladat, melyben a főbb nevezetességeket kellett azok német nevéhez hozzárendelniük a diákoknak. Majd Lückentext formájában adatokat és információkat egészítettek ki a fővárossal kapcsolatban. Ezáltal sok új ismerethez jutottak, ráadásul németül.