Heti foglalkozások 55.

2019. június 1. hét:

Tematikus foglalkozás:

A mai az utolsó előtti foglalkozásunk. Elkezdjük összefoglalni a gyerekekkel, hogy miről is beszélgettünk ebben az évben. Játékos feladatokkal, szituációkkal bemutatjuk a nagyobb témaköröket. Vannak olyan, részek melyek felelevenítéséhez videókat használok. Több résznél előkeressük az általuk készített munkákat, ezek segítségével ismétlünk. Megbeszéljük kinek melyik témakör tetszett a legjobban és miért?! Rajzot is készíthettek a kedvenc foglakozásról.

Európai Uniós foglalkozás:

A tanév vége közeledtével új ismeretet már nem terveztem a foglalkozásra. Ehelyett a gyerekek választhattak azok közül a témák közül, melyeket feldolgoztunk és az eddigi játékos feladatokat végezték el, többnyire a számítógép segítségével. Kiválaszthatták az érdeklődésüknek legmegfelelőbb témákat és azzal kapcsolatos feladatokat végeztek. Laza, kötetlen hangulatú foglalkozás volt, ahol már csak a rend biztosítása volt az én feladatom.

Magyar fejlesztő foglalkozás:

A mai órán helyesírási versenyt rendeztünk. Elsőként csoportokat alakítottunk, majd a kért Legyen Ön is milliomos kvízt játszhatták végig a gyerekek az interaktív tábla segítségével. Az elért pontszám felkerült a táblára. Ezután a helyesírási szabályzatban való keresésében vetélkedhettek, amelynek során tíz szót kellett megtalálniuk minél előbb. A következő feladatban tanárt kellett játszaniuk: egy helytelenül leírt szöveget javítottak ki a szabályzat segítségével. Végezetül többszörösen összetett szavakat alkottak, majd helyesen le kellett írniuk őket a megadott alkalmazás felületére, amely egy szófelhőt készített belőle. Ellenőrzés után kinyomtattuk, és kietettük ezt is a falra.Az óra végén a legtöbb pontot szerző csapat választhatott a felajánlott lehetőségek közül, hogy az utolsó órán mit csináljunk, így a magyar nyelv és irodalmi szabaduló szoba mellett döntöttek.

Matematika fejlesztő foglalkozás:

Ekkor olyan feladatok kerültek előtérbe, ahol a törtrészek megadása százalék alakban történt. Ilyen körülmények során szöveges feladatok megoldása, ellenőrzése volt a cél. A gyerekek az analógiák megfigyelése után, a tanult logikai lépések követésével tevékenykedtek. Ennek során az egyenes arányosság alkalmazták.

Német nyelvi foglalkozások:

A tanév utolsó előtti foglalkozásán játékos feladatokat, rejtvényeket oldottak meg a gyerekek. Csoportokba osztva különböző típusú feladatokat oldottak meg. Interaktív feladatokkal is tarkítottam a foglalkozást. A különböző “állomásokon” körforgásszerűen haladva a gyerekek valamennyi feladatot el tudták végezni, majd a foglalkozás végén értékeltük az egyes típusfeladatokat. Elmondták, melyek tetszettek nekik a legjobban és melyek a legkevésbé.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.