2019. május 4. hét:
Tematikus foglalkozás:
Ezen a foglalkozáson befejezhetik a plakátokat a gyerekek. Bemutatja, a két csoport egymásnak a kész munkákat majd megbeszéljük mit hogyan ábrázoltak. A foglalkozás végén beszélgetünk még arról hogy: Hogyan tudjuk biztosítani utódainknak is a megfelelő körülményeket? Mi minden veszélyeztetheti a jövőt? Ezzel lezárva ezt a témakört.
Európai Uniós foglalkozás:
A foglalkozáson azt a jeles napot dolgoztuk fel, amelyet nemzetközileg is számon tartanak, ez pedig a gyereknap volt. Beszélgettünk arról, hogy mit jelent ez a nap és milyen mélyebb tartalma lehet. Utánajártunk azoknak a szervezeteknek, amelyek a gyermekek védelmét és jogait szolgálják. Megnéztünk néhány alapvető jogot és érdekességet a témában.
Magyar fejlesztő foglalkozás:
A mai órán a helyesírási szabályzat használatával, a nehezen megjegyezhető szavakkal foglalkoztunk. Elsőként versenyt rendeztünk, ki találja meg elsőnek a helyesírási szabályzatban az adott szót. Ezt nagyon szeretik játszani. Ezután csoportokra osztottam őket. A feladatuk az volt, hogy írjanak a szabályzatból 20 olyan szót, amelynek a helyesírása számukra nehézséget okoz. Ezeket a szavakat egy plakátra rögzítették helyesen, de kreatívan, kiemelve bennük a problémás részeket, rajzokkal is.
Végezetül megtekintették egymás munkáját a csapatok, majd letakarva a plakátokat lediktáltam minden lapról három szót. Amelyik csoporté helyes lett, az választhatott, hogy a következő órán hogyan ismételjük át a szavakat, így a Legyen Ön is milliomos kvízt választották. Nagyon érdekes, játékos óra volt, ahol a kreativitásnak, egymásra figyelésnek rendkívül nagy szerepe volt.
Matematika fejlesztő foglalkozás:
Az előző órán gyakorolt, százalékérték-számítási feladatokkal indult a foglalkozás. A százalékszámítással kapcsolatos elnevezések mélyítése, értelmezése után a 100% meghatározására irányultak a tanulói tevékenységek. A tanult módszerek gyakorlásával a számolási és becslési készség fejlesztésre került.
Német nyelvi foglalkozások:
Folytattuk a nyárral kapcsolatos feladatokat. Ezúttal azokat a nyári sportokat, tevékenységeket állítottuk fókuszba, amelyek leginkább jellemzők erre az évszakra. Feladatlapokat vittem a gyerekeknek, amelyek segítségével összegyűjtöttük a nyári sportokat és tevékenységeket. A gyerekek érdeklődési körüknek megfelelően választhattak és elmondták, hogy melyeket próbálták már ki és melyeket szeretnék.