2019. április 4. hét:
Tematikus foglalkozás:
Projekt óra.
Csoportokban dolgoznak és egy egészséges heti rendet kell összeállítaniuk. Részletesen kitérve az eddig tanultakra. Tehát a tisztálkodásra, táplálkozásra, lelki egészség ápolására.
A foglalkozás végén bemutatjuk egymásnak a munkákat.
Európai Uniós foglalkozás:
Mivel a gyerekeknek nagyon elnyerte a tetszését az előző foglalkozások egyikén elkészített társasjáték és a bele fektetett munka mennyisége miatt amúgy is úgy gondoltam, hogy ki kell használnunk a játékot, ezért ezt az órát is arra szántuk, hogy játszhassanak a gyerekek az Európai Unióval kapcsolatban feldolgozott témákból elkészített játékkal. Nagyon jó foglalkozás volt, sok ismétléssel, izgalmakkal, sok nevetéssel.
Magyar fejlesztő foglalkozás:
A mai fejlesztő foglalkozáson versalkotási gyakorlatokat tartottunk.
Először a tanulókkal átismételtük a szóképeket és a nyelvi alakzatokat az interaktív táblán. Ezután 4 fős csoportokat alkottak. A csoportok elsőként egy hiányos verset kaptak, amelybe be kellett írni azt a szót, amely a rímre felel, de a verset is kiegészíti tartalmilag. Ezután témát, hívószavakat, rímfajtát húztak, amely alapján meg kellett alkotniuk a saját 2 versszakos versüket. Ekkor megbeszélték a vers témáját, címét, majd megalkották a sorokat, végül a verset. Néha kértek segítséget, ha megakadtak, de ez kevéssé volt jellemző. Érdekes, vicces, nagyon is 21. századi versek születtek, miközben sokat nevettek a félrecsúszott vagy suta rímeken, szavakon. Végezetül felolvasták egymásnak a verseket, és igyekeztek az előadásmóddal is megfelelően érzékeltetni, hogy mit szerettek volna üzenni a hallgatónak.
Jó hangulatú, tanulságos óra volt, amelyen mindannyian jól éreztük magunkat.
Matematika fejlesztő foglalkozás:
Ezen az órán arányos következtetéssel kapcsolatos szöveges feladatok megoldásával kezdtek a tanulók foglalkozni, majd többféle arányossági probléma megfigyelésével folytatták vizsgálódásukat. A szöveges feladatok között törtrész és százalékérték kiszámítása, ezek modellezése is szerepelt. Százalékérték és alap kiszámítása is szerepelt a feladatok között.
Német nyelvi foglalkozások:
A tavaszi szünet biztosította a foglalkozás témáját. A gyerekek meginterjúvolták egymást azzal kapcsolatban, hogy ki mivel és hol töltötte a szünetet, illetve az ünnepeket. Egy Ferienbingo feladattal kerestek a különböző tevékenységekhez alanyokat a csoportban, majd beszámoltak a csoport tagjainak a megszerzett információkról. Ezáltal nem saját maguk, hanem egymás élményeit és tevékenységét mutathatták be. Ez egyfajta változatosságot vitt az élménybeszámolóba. A tanulók kérdezhettek egymástól azokkal a dolgokkal kapcsolatban, melyek különlegesnek, érdekesnek bizonyultak a szünettel kapcsolatban.