2019. április 2. hét:
Tematikus foglalkozás:
Folytatjuk az előző foglalkozás anyagát, áttérünk a lelki egészség részére. Levetítek egy videót, aminek lényege, hogy rosszat tesz egy fiú és bajba kerül. A videó végét még nem mutatom meg nekik megbeszéljük, hogy ki mit tenne a helyében. Hogy lépne tovább? Megpróbálom a lelkiismeret köré terelni őket és megbeszéljük, hogy mit is jelent ez a szó. Lelkiismereti dilemma jelentése.
Beszélgetés: Van e valakinek jelenleg hasonló dilemmája? Kivel tudják megbeszélni, egyáltalán megbeszélik e valakivel?!A lelki egészséget befolyásolja számtalan dolog. Hogy kapcsolódik a lelki egészséghez az érdek, a csalás és lelkiismeret? Foglalkozás végén: papírlapra írok szituációkat, amiket eljátszik pár ember és megbeszéljük, ki hogy reagálna, mit érezne az adott helyzetben.
Európai Uniós foglalkozás:
Nagy izgalommal várták a gyerekek ezt az órát, ugyanis az előző foglalkozáson elkészített európai uniós társasjátékot próbálhatták ki. Mindenki választott magának játéktársakat, majd elkezdődött a játék. Az eddigiekben megszerzett tudásukat itt nagyon jól tudták kamatoztatni. Annak érdekében, hogy minél többen kipróbálhassák a többi játékot is, időnként cseréltünk és új játékostársakkal játszottunk tovább.
Nagyon jó hangulatú foglalkozás volt, melyet nagyon élveztek a gyerekek.
Magyar fejlesztő foglalkozás:
A mai fejlesztő foglalkozáson a verselemzés témakörét folytattuk tovább.
Az órát egy párosító játékkal kezdtük, amelyben mindenki kapott egy cetlit, rajta egy költő vagy író nevével, illetve egy vers címével, és megkereste azt a tanulót, akinél a párja volt. Ezután a párok együtt dolgoztak. Kaptak egy-egy borítékot, amelyben egy vers sorai voltak összekeverve. Ezeket helyes sorrendbe kellett állítani, majd a papírjukra ragasztani a virág közepébe. A verselemzést ezután a virág szirmaiba kellett beleírni a megadott szempontoknak megfelelően. A kész virágot kivágták, és a faliújságra feltettük, mert nagyon jól sikerültek, mivel a vers hangulatához kapcsolódó színekkel ki is színezték őket. Érdekes tanóra volt, amelyet nagyon élveztek a tanulók, szinte észrevétlenül szaladt el az idő.
Matematika fejlesztő foglalkozás:
Ez alkalommal háromszögek átdarabolása, különböző területek kirakása szerepelt először a tevékenységek között. Tengelyesen szimmetrikus háromszögek kerületének és területének megállapításával foglalkoztak a diákok. A területmérést, – számítást először rácson, majd képlettel végezték a résztvevők. Továbbá szabályos sokszögek területének kiszámítását egyenlőszárú háromszögek területével és a területek összegével hozták összefüggésbe.
Német nyelvi foglalkozások:
Egy sétát tettünk a település utcáin, miközben a gyerekek a különböző házakról, illetve az udvarokon látottakat kellett bemutassák. Sétánk során beosztottuk, ki melyik utcában fog választani épületet, illetve udvart. Az állomásokon megálltunk, majd meghallgattuk a beszámolót. A gyerekek és én is kérdéseket tettünk fel az el nem hangzott információkról, így egymást segítették a gyerekek abban, hogy minél részletesebben tudjanak mesélni a látottakról. A séta jó alkalom volt arra, hogy a szép időben, jó levegőn valósulhasson meg a tanulás. Jól éreztük magunkat, és megígértem nekik, hogy lesz még hasonló lehetőség a foglalkozás szabadban való megtartására.