2019. március 4. hét:
Európai Uniós foglalkozás:
A március végén aktuális óraátállítással foglalkoztunk. Megkerestük, hogy honnan ered ez a hagyomány és melyek az okai. Érveket és ellenérveket kerestek a gyerekek az interneten. Azt is megpróbáltuk kinyomozni, hogy milyen jövőbeli tervek vannak ezzel kapcsolatban, illetve hol nem szokás ez a módszer. A gyerekek nem sokat tudnak erről a témáról, úgyhogy ez különösen hasznos témának bizonyult.
Tematikus foglalkozás:
Ha már az előző foglalkozás az önkéntesség szellemében telt a mai alkalommal: Tegyük szebbé iskolánkat! Önkéntes munkát szerveztünk. Gumikesztyűt húztunk és összeszedtük az iskola környékén levő hulladékot. Amit ezek után szelektív hulladékgyűjtőbe tettünk. A gyerekek nagyon élvezték. Hasznos és mozgalmas foglalkozás volt a mai is.
Magyar fejlesztő foglalkozás:
A mai foglalkozás témája ismét az alanyi, állítmányi és tárgyi alárendelő összetett mondatok gyakorlása volt. Először egy interaktív játékkal átismételtük az alanyi, állítmányi és tárgyi alárendelő összetett mondatok jellemzőit. Majd a tanulók egy mondatot húztak maguknak, és elemezték őket. Ezután az idézés szabályait ismételtük át, majd a kapott mondatokat háromféleképpen leírták. Párban javították ki egymás feladatát. Végezetül mindenki leírta egy szókártyára a kedvenc idézetét, véletlenszerűen kihúzták egymásét, és megoldották a feladatokat. A tanórát helyesírási totóval zártuk. Érdekes, izgalmas, mozgalmas tanóra volt.
Matematika fejlesztő foglalkozás:
Háromszögeket szerkesztettek a tanulók. A három típusfeladat megoldása volt a foglalkozás középpontjában. Azaz szerkesztettek háromszögeket a három oldal, majd két oldal és a közrezárt szög, végül egy oldal és a rajta fekvő két szög ismeretében. A szerkesztő eszközök megfelelő használatára és a pontos, esztétikus munkák kivitelezésére törekedtek folyamatosan a gyerekek.
Német nyelvi foglalkozások:
Ma egy tavaszi verset dolgoztunk fel, melyet ráhangolódásként megelőzött egy tavaszi fotóról való képleírás. A vers feldolgozása során végeztünk szógyűjtést, szinonima keresést, irányított kérdésekkel való részletes feldolgozást. Szerkezetileg is elemeztük a verset, rímpárokat kerestünk. A gyerekek felkészültek a vers élményszerű felolvasására, értékeltük, kié volt a leghatásosabb, legpontosabb.
Óra végén eldönthették, hogy milyen módon összegzik az órán feldolgozott témát, rajzzal, netán a vers megéneklésével. Érdekes megoldások születtek, jól éreztük magunkat.