2019. március 3. hét:
Tematikus foglalkozás:
A mai foglalkozást ennek a szónak a megismerésével kezdjük. Mit is jelent, kinek mi jut óra eszébe? Videót néztünk több önkéntes egyesületről. Megbeszéltük, hogy ők melyikhez csatlakoznának és miért.
Szó volt arról is, hogy részt vettek e már valamilyen önkéntes programban, ha igen miben és mi volt a célja? Miért fontos az önkéntes tevékenység? Projektmunka: Le kell írniuk milyen önkéntes tevékenységben, vennének részt szívesen? Esetleg van e valami önálló ötletük, hogy milyen önkéntes csoportot lenne érdemes létrehozni?
Európai Uniós foglalkozás:
Az előző heti víz világnapja kapcsán utánanéztünk, mi mindennek van még nemzetközi világnapja. Érdekes és furcsa emléknapokat keresgéltünk, próbáltuk őket jelentőségük alapján rangsorolni. Felosztottuk egymás között a különböző napokat, majd a feladat az volt, hogy az interneten utánanézzenek a gyerekek annak, hogy melyikről mit lehet tudni.
Magyar fejlesztő foglalkozás:
A mai foglalkozás témája ismét a határozói alárendelő összetett mondatok gyakorlása volt.
Egy mozgásos játék során a tanulók a határozó nevét párosították a kérdéseivel. Ezután a szókártyákat egy plakátra ragasztották fel, majd csoportokban alárendelő összetett mondatokat írtak hozzá, amelyeket elemeztek, és illusztrálták rajzokkal. Egymásnak bemutatták az alkotásokat. Végül villámjátékot játszottak, amelynek során fel kellett ismerni az a felolvasott mondat fajtáját.
A sok gyakorlás eredményeképpen jól sikerült a tanóra. Nagyon élvezték a gyerekek.
Matematika fejlesztő foglalkozás:
Ez alkalommal a diákok csoportosították a háromszögeket szögei, oldalaik alapján. Vizsgálták a háromszögek belső és külső szögeit. Parkettázással, a sík kitöltésének megfigyelésével, szögmásolással gyűjtöttek tapasztalatokat a belső és külső szögek összegéről.
Német nyelvi foglalkozások:
A tavasz jellemzőit, a természettel, élővilággal kapcsolatos ismereteinket idéztük fel a mai órán. Daltanulással hangolódtunk rá a témára, majd csoportokban dolgoztuk fel az évszak jellemzőit. Sok előismerettel rendelkeznek már a tanulók, úgyhogy versenyszerűvé vált az eddig tanultak felidézése. Óra végén keresztrejtvényt készítettek egymásnak azokból a szavakból, amelyek az órán előkerültek, majd egymásnak átadva kellett valaki más rejtvényét megoldaniuk a gyerekeknek.