2019.január 4. hét:
Európai Uniós foglalkozás:
A mai foglalkozáson megpróbáltunk önéletrajzot készíteni. Az interneten körülnézve sokféle mintát vizsgáltunk meg, majd kiválasztottuk azt, melyet a legszélesebb körben használhatunk, ha egy munkára való jelentkezésről beszélünk. Érdekesebbé tettem a feladatot azzal, hogy a gyerekek szabadon kitalálhattak maguknak egy személyt, akinek valamennyi adatát a személyes fantáziájuk alapján írták bele az önéletrajzba. Vicces és nagyon érdekes megoldások születtek.
Tematikus foglalkozás:
A mai órán csoportokban dolgozunk. Rajzot készítünk arról, hogy képzelik el a jövőt! Először közösen megbeszéljük melyik csapat milyen irányba indul, mit szeretne rajzolni, aztán foglalkozás végéig dolgozhatnak. A technika szabadon választható, bármit használhatnak. Természetesen a lehetőségekhez mérten.
Magyar fejlesztő foglalkozás:
A mai napon verstani ismeretekkel foglalkoztunk. Először versfelismerési játékot játszottunk a tanult versekből. Ezután az ütemhangsúlyos verselés jellemzőit ismételtük át a János vitéz versszakait felhasználva, majd ritmusgyakorlatokat végeztünk a tanulókkal. Végezetül egy játék következett, amelynek során ütemhangsúlyos verset kellett írniuk a diákoknak csoportban, amelyet nagyon élveztek. Szívesen olvasták fel társaiknak. A foglalkozás során az ütemhangsúlyos verseléssel kapcsolatos gyakorlatokat nagyon kedvelték a tanulók.
Matematika fejlesztő foglalkozás:
A számok utolsó számjegyének, számjegyeinek vizsgálatával foglalkoztak a tanulók. A szabályok segítségével a periodikusság megfigyelése, ennek alapján megállapítások megfogalmazása is jellemző volt. Több irányból megközelítve, elsősorban a feladattípusokra vonatkozóan, kettővel, öttel, tízzel való oszthatósági feladatokat oldottak meg a gyerekek.
Német nyelvi foglalkozások:
Ezen a napon az írásbeli szövegalkotásra helyeztük a hangsúlyt. Párbeszédet írtunk az előző órán feldolgozott témában, azaz a foglalkozásokkal kapcsolatban. A gyerekek feladata az volt, hogy megkérdezzék egymástól, ki melyik terület iránt érdeklődik. Mik szeretnének lenni, hogy képzelik el a jövőjüket. Megbeszélték, hogy milyen iskolát kell elvégezni ahhoz, hogy egyik vagy másik munkát végezhessék. A beszélgetést oda-vissza lefolytatták, majd beszámoltak a többieknek arról, hogy mit tudtak meg a társuktól.