2019. január 2. hét:
Európai Uniós foglalkozás:
Közkívánatra interaktív órát szerveztünk az európai uniós foglalkozáson. Az informatika teremben zajló foglalkozáson a gyerekeknek lehetőségük volt azokon az internetes oldalakon játszani, melyekkel korábban már megismerkedtek. Felidézhették eddig megszerzett ismereteiket, élvezték, hogy mennyi mindent tudnak már a különböző európai országokról. Egy laza hangulatú, játékos foglalkozáson vettek részt, ahol nagyon jól érezték magukat.
Tematikus foglalkozás:
Folytatjuk az előző foglakozáson elkezdett témánkat a virtuális világról és az itteni kapcsolatokról. Kérdésekkel kezdek ismét: vagytok e tagjai valamilyen csoportnak az interneten? Miért kell ezzel vigyázni? Vajon minden igaz, amit ott látunk? Megnézünk pár photoshop programot, amivel megváltoztathatják a külsőjüket.
Magyar fejlesztő foglalkozás:
A mai napon a mondat bővítményeinek témakörét folytattuk. Elsőként egy ismétléssel kezdtünk, amelynek során a gyerekek a telefonjukkal bejelentkeztek a feladatok oldalára, és egyénileg megoldották azokat. Az ellenőrzés és kiértékelés után ismét csoportot alakítottak, majd a határozók körét bővítettük: előkerült a mód-, állapot-, ok-, cél-, részes- és vonzathatározó. A tanulók plakáton rögzítették a jellemzőket, és érdekes mondatokkal és illusztrációval ábrázolták. Ezután beszámoltak róla a többi csoportnak. Végezetül értékelték egymás munkáját. A tanóra során nagyon jól érezték magukat a tanulók, a kreatív feladatok nagyon tetszettek nekik.
Matematika fejlesztő foglalkozás:
A foglalkozáson a számok maradékaival számoltunk. A hétköznapi életből, a tanulók életkorából adódó jellemző tevékenységek alapján összeállított szöveges feladatok megoldásával foglalkoztunk. Maradékos és maradék nélküli osztásokkal kapcsolatos megfigyeléseket végeztünk. A gyerekek számolási készségének fejlesztésére is sor került.
Német nyelvi foglalkozások:
Mai témánk a tél. Kooperatív módszerek segítségével egyesítettük tudásunkat a témát illetően. A csoportokba szervezett tanulók állomásokon végeztek különböző feladatokat a téli évszakkal, időjárással, ruházkodással, ünnepekkel kapcsolatban. A gyerekek szívesen dolgoznak ebben a munkaformában, hisz megszűnik a kötöttség, elhagyhatják helyüket, egymással kooperálhatnak. A feladattípusok változatosak voltak a titkosírástól a keresztrejtvényen keresztül a puzzle-ig. Jó hangulatban telt a foglalkozás.