2018. december 1. hét:
Európai Uniós foglalkozás:
A foglalkozáson központi témánk az önzetlen segítségnyújtás gondolata a Télapó-hagyomány ápolásában volt. Utánanéztünk, hogy honnan indult ez a hagyomány és melyik országban jelenleg hogyan ünneplik a a Mikulás-ünnepet? A gyerekek anyagot gyűjtöttek az internet segítségével, majd csoportmunkában – 1-1 országot kiválasztva – plakáton demonstrálták az ünnep jellemzőit. Lelkesen végezték el a feladatot, melynek végén játékkal zártuk a foglalkozást.
Tematikus foglalkozás:
A táblán a MAGYAR zászlót látják a gyerekek. Megbeszéljük, kinek mi jut eszébe róla, majd a koronázási jelképeket szintén kivetítem és azokról is beszélgetünk. Ha már csoport- szerintetek ezen az órán milyen csoportról lesz szó? A MAGYAR NEMZETRŐL! Beszélgetést folytattunk a következő témában: Milyen nemzethez és nemzetiséghez tartozom? Milyen ünnepeink, szertartásaink, sajátos hagyományaink vannak? Ennek a foglalkozásnak a lényege: a nemzeti öntudat, önazonosság: a saját kultúra jobb megismerése, elfogadása.
Magyar fejlesztő foglalkozás:
A mai napon a reneszánsz és a humanizmus, valamint Balassi Bálint és Janus
Pannonius voltak a foglalkozás témái. A ráhangolódás során csoportokat alakítottunk, majd kirakták a puzzle-t, amelyek a két költő képéből álltak. Ezután igaz-hamis állításokat oldottak meg a tanulók a témakörben. Az interaktív feladatok során felidézésre került a teljes tudásanyag. Összefoglalásként a
csoportok egy rejtvényt oldottak meg, majd kérdéseket tettek fel a másik csapatnak, amellyel pontot gyűjtöttek maguknak. Nagyon érdekes óra volt, élvezték a tanulók.
Matematika fejlesztő foglalkozás:
A nyitott mondat, egyenlet, alaphalmaz, igazsághalmaz fogalmának során egyszerűbb nyitott mondatok megoldásával foglalkoztunk. A feladatmegoldások során a gyerekek számolási készségének, megfigyelő készségének fejlesztése került a fókuszba.
Német nyelvi foglalkozások:
Ez a hét a Télapóvárás jegyében telt, tehát mi is igyekeztünk kapcsolódni ehhez a témához. A gyerekek számtalan mikulásos verset, dalt tanultak már az évek során. Ráhangolódásképpen ezeket idéztük föl. Ezután a témához kapcsolódó szóanyag átismétlése következett játékos formában. Csoportokba rendeződve dominó, memóriajáték, kártyajáték, illetve társasjáték formájában gyakoroltuk a kifejezéseket.
Logikai gyakorlatokkal színesítettem az ünneppel kapcsolatos feladatokat. A foglalkozás végén Mikulásos activity játékot játszottunk.