Heti foglalkozások 28.

Európai Uniós foglalkozás:

Kapcsolódtunk a foglalkozáson a nyelvi foglalkozás témájához, azaz a Márton-naphoz. Utánanéztünk az interneten, hogy honnan ered a Márton-nap hagyománya, illetve hogy manapság mely európai uniós országokban ápolják ezt a hagyományt. Összehasonlításokat végeztünk arra vonatkozólag, hogy a más országokéhoz hasonlítva Magyarországon mely azonosságok és különbségek fedezhetők fel.

Mindehhez a gyerekek készítettek egy plakátot is, melyen megjelenítették a hasonló és különböző vonásait az ünnepnek.

Tematikus foglalkozás:

A mai foglalkozást is beszélgetéssel kezdtük, a megszokottak szerint. Megbeszéltük, hogy kinek mi jut eszébe erről a két szóról. Képet vetítettem ki hátrányos helyzetű emberekről és ötleteket vártam ki milyen módon segítene neki, hogyan támogatná?! Fontos szempont volt, hogy a pénzt megoldásként nem használhatták.

Magyar fejlesztő foglalkozás:

A mai napon a magyar mondákat, valamint a Kőmíves Kelemenné című balladával foglalkoztunk.

A foglalkozást egy párosító játékkal kezdtük, amelynek során a monda címét kellett párosítani egy néhány mondatos jellemzéssel. Ezután a Kőmíves Kelemenné című ballada kapcsán egy társasjátékot játszottunk, ezen keresztül ismételtük át a ballada tartalmát és a műfaj jellemzőit. Végül interaktív kvízt játszottunk csoportmunkában a tabletekkel, amelynek során az órai tananyaggal kapcsolatos kérdésekre válaszoltak a gyerekek. Az óra nagyon jól sikerült, rövid idő alatt sok ismeretet felidéztünk.

Matematika fejlesztő foglalkozás:

A geometria témakörön belül, a tengelyes tükrözés kapcsán vizsgálódtak a tanulók. Környezetünkben található megfigyeléseket végeztünk. Ezen belül példákat kerestek a gyerekek a tárgyak (berendezési és használati tárgyak, építmények), az élővilág (növények, állatok, emberi test), műalkotások áttekintése során. A képek, tükörképek elemzése során mélyült a tanulók szimmetriáról alkotott fogalma.

Német nyelvi foglalkozások:

A foglalkozás témáját a közelgő Márton-nap, annak hagyományai adták. Ráhangolódásképpen elénekeltük a Márton-napi dalokat, majd felelevenítettük azokat az ismereteinket, melyeket már 1. osztály óta megszereztünk. Ezúttal is csoportmunkában dolgoztunk. Egy rejtvény formájában a témába vágó szavak ismét előkerültek. Ezután az események sorrendbe állítása következett, illetve ténybeli „hibák” kijavítása. A helyes sorrend után a gyerekek feladata volt, hogy a vázlat segítségével készüljenek fel a Martinsgeschichte előadására. A csoportok egymást meghallgatták, az esetleges hiányosságokat kiegészítették. A foglalkozás végén lehetőség volt egy az ünnephez kapcsolódó társasjáték kipróbálására is.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.