Európai Uniós tematikus foglalkozás:
Ezen a foglalkozáson megpróbáltuk felidézni mindazokat az ismereteinket, amelyeket előző tanév során megszereztünk az Európia Unióval kapcsolatban. Csapatversenyt szerveztünk, ahol az előre elkészített kvízfeladatok megoldása során átismételtük az eddigi tudásunkat. A verseny izgalma sok eddigi ismeretet hozott felszínre. A játék végén a győztes csoport tagjai jutalomban részesültek.
Tematikus foglalkozás:
A mai beszélgetés kezdő témája: Milyen ember vagyok? Milyennek ismernek a többiek?
Játék: Egy lapra felrajzolják a kezüket, beleírják a nevüket. Beledobjuk, ezeket egy papírdobozba majd jól összekeverjük. Mindenki húz egyet. Elolvassa a nevet majd ír róla egy tulajdonságot! Ezt többször ismételjük, a végén felolvassuk és megbeszéljük az eredményt. Ki mivel ért egyet mivel nem! Óra végén: rajzos feladat: Mik a céljaim?! címmel.
Magyar fejlesztő foglalkozás:
A mai napon a mesék voltak a középpontban. A népmese és a műmese közötti különbségeket közösen gyűjtöttük össze egy plakáton, gondolattérképpel. Ezután meséket, majd pedig mesei szereplőket kellet felismerni néhány jellemző tulajdonság alapján. A mesei szerkezetet magunk építettük fel, eldramatizálva az egyik kedvenc meséjüket, a Tündérszép Ilona és Árgyélust. Végezetül megbeszéltük a mese felépítésének törvényszerűségeit.
Matematika fejlesztő foglalkozás:
Az egész számok halmazát tekintettük alaphalmaznak a kitűzött feladatok megoldása során. Alapműveletekkel, feladatsorokkal, sorozatokkal, bűvös négyzetek és számpiramis kitöltésével, rejtvényekkel szereztek jártasságot a témát illetően a tanulók. A munka során versenyfeladatok és a kompetenciamérés példái is szerepeltek.
Német nyelvi foglalkozások:
Ez alkalommal arra koncentráltunk, hogy összegyűjtsük mindazokat a mondatokat, szófordulatokat, amelyekre a leggyakrabban szükségünk lehet, ha egy külföldi utazáson veszünk részt. A gyerekek rövid szituációs helyzeteket játszottak el, amelyek során olyan alapproblémákkal szembesültek, mint a „Hol találom a mosdót?” vagy a „Mikor jön a busz?”, illetve „Kérek szépen 2 gombóc fagyit’” stb.
A legfontosabb mondatokat kigyűjtöttük a füzetbe, ezeket meg is kell tanulniuk.