Heti foglalkozások 19.

Európai Uniós tematikus foglalkozás:

A tanév kezdetén a nyári szünet szolgáltatta a témát az első EU-s foglalkozáshoz. A gyerekek csoportmunkában dolgoztak. A feladatuk az volt, hogy egy kinagyított Európa-térképen jelöljék be azokat az országokat, városokat, ahol a csoport többi tagja az idén nyáron (vagy akár régebben) járt már. Belerajzolták a térképbe azokat a városokat, illetve a különböző nemzetekre jellemző ételeket, építményeket, szimbólumokat, amelyeket valamely csoporttag látott, illetve kóstolt.

Nagy lelkesedéssel fogadták egymás élménybeszámolóját a nyaralásról.

Tematikus foglalkozás:

Megismerkedtünk az új tanulókkal, meghallgattuk a nyári élménybeszámolókat.

Bemutattam az éves munkatervünket, megbeszéltük annak főbb pontjait!

Magyar fejlesztő foglalkozás

Szeptember 3-án az új csoporttal kezdtem a magyar tantárgyi fejlesztést. A tanulók izgatottan várták az órát, amely minden hétfőn, 14 órától 15 óráig tart. Ezen a foglalkozáson a hangok, betűk és a mássalhangzótörvények voltak a középpontban. Kiejtési-, majd beszédgyorsasági feladatokkal kezdtük az órán, amelynek során nehezebb szavak, illetve nyelvtörők hangoztatását gyakoroltuk. Ezután játékos ábécés gyakorlatot végeztünk, majd a magánhangzók és mássalhangzók jellemzőit vettük át egy kártyajátékkal. Végül a mássalhangzótörvények felismerését gyakoroltuk interaktív tananyagon.

Matematika fejlesztő foglalkozás:

Logikai feladatok megoldásával foglalkoztunk. Elsősorban kombinatorikus gondolkodás segítette a résztvevők eredményességét. A tevékenységek során elsősorban a „Hány eset van?” kérdés merült fel. A tanulók megtapasztalhatták, hogy különböző ábrázolási módszerrel – például fadiagram használatával – eredményesebben teljesítenek.

Német nyelvi foglalkozások:

A nyári szünet utáni első foglalkozás alkalmával főként a nyári élmények feldolgozására koncentráltunk.

A gyerekek játékos feladat (FERIEN-BINGO) segítségével feltérképezték, hogy a csoport többi tagja hol, illetve mivel töltötte a nyarat. A leggyakoribb tevékenységeket ezután összesítettük, és gyakoriságuk alapján felállítottunk egy tevékenységsorrendet, aszerint, hogy melyek voltak azok a cselekvések, amit a gyerekek a legtöbben csináltak.

Véleményt mondtunk arról, melyek számítottak hasznos tevékenységnek, illetve melyek nem.  A legérdekesebbnek számító nyaralási élményeket meghallgattuk, illetve kérdésekkel ösztönöztük egymást a még részletesebb élménybeszámolóra.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.