Tematikus foglalkozás:
Szabad beszélgetéssel kezdtük a foglalkozást. Megbeszéltük, hogy mi a szerepe a médiának és az internetnek az életünkben, a mindennapjainkban? Mit tudhatunk meg a világról a tévéből, az újságokból és az internetről? Honnan tudjuk, hogy a valóságot mutatja-e be a média? Mitől függ, hogy egy információt hitelesnek érzünk-e vagy sem? Milyen hatása lehet az emberek gondolkodására a médiaüzeneteknek? Szükséges-e a médiát szabályozni, és ha igen, miért? Majd páros munkában (a csoport egy felének) interjúkészítés volt a feladat az internet, illetve a média előnyeiről és hátrányairól.
A másik csoport reklámot készített képi ábrázolással.
Európai Uniós tematikus foglalkozás:
Erre az órára összeállítottam a gyerekeknek egy olyan kvízt, melyben az Európai Unióval kapcsolatos érdekességek, adatok, információk megtalálása volt a feladat. Ennek a feladatnak a megoldásához használhatták az internetes böngészőt. A legtöbb kérdést helyesen megválaszoló gyerekek apró jutalomban részesültek. A foglalkozás során az elsődleges cél, hogy a tanulók az internetet minél gyorsabban, könnyebben tanulják meg használni. A kutatómunka során kialakult bennük a versenyszellem, igyekeztek minél gyorsabban minél jobb eredményt elérni.
Magyar fejlesztő foglalkozás:
Ma Kőmíves Kelemenné nyomába eredtünk, és a mondát feldolgozva egy kalandos detektív történetben találtuk magunkat. Előkerültek a monda fajtái, ok-okozati összefüggéseket is kerestünk, valamint a térképen megfigyeltük a földrajzi nevek helyesírását. Végül kiderült, hogy hová lett Kőmíves Kelemenné.
Matematika fejlesztő foglalkozás:
A foglalkozás során először műveletsorok megoldásával, majd algebrai kifejezés helyettesítési értékének kiszámításával tevékenykedtünk. A műveletsorok közönséges törtekkel kapcsolatos ismereteiket elevenítették fel. Ezt követően mértékváltásokat gyakoroltuk. Űrtartalom, idő és tömeg mértékegységeinek átváltásával foglalkozunk. A mértékváltások során nyitott mondat megoldására is szükség volt. Ez alkalommal szöveges feladatot is elvégeztünk, melynek során kombinatorikai probléma megoldására volt szükség. Végül diagram elemzésével és statisztikai számítások elvégzésével töltöttük az időt. Az óra végén igaz hamis állításokat vizsgáltunk. Ezek érintették a geometria (négyszögek), prímszámok, oszthatóság és az egyenletek témakörét.
Német nyelvi foglalkozások:
Ezen a foglalkozáson továbbra is a napirend témakörében dolgoztunk. A gyerekek feladata volt, hogy csoportmunkában összeállítsanak egy kérdőívet a csoport napirendjével, szokásaival kapcsolatban. Ezután a kérdőíveket értékeltük, javítottuk, majd a csoportok elvégezték a „felmérést”. Az óra második felében értékeltük, csoportosítottuk, rendszereztük a megszerzett információkat azok gyakorisága alapján.
Következtetéseket vontunk le a csoporttagok napirendi szokásaival kapcsolatban.
A gyerekek meglepődve tapasztalták, hogy mennyire kevés a hasznosan eltöltött idő a napjukban. A foglalkozás legfőbb eredménye a hatékony együttműködés volt.
2018. április 4. hete