Heti foglalkozások 11.

Tematikus foglalkozás

Témánk a nézőpontváltás, illetve empátia volt: az elutasított, kizárt személy helyzetének megértése.

Beszélgetést folytattunk arról, hogy ki volt már olyan helyzetben, amikor kívülállónak, elutasítottnak érezte magát. A gyerekek kifejtették érzéseiket, gondolataikat a problémával kapcsolatban.

A foglalkozás fő célja a látókör szélesítése, az elfogadás és tolerancia volt.

Bemutatták otthoni feladataikat, kutatómunkájuk eredményeit.

Tematikus foglalkozás – Európai Unió

A foglalkozás internetes kutatómunkára épült. A gyerekek utánanéztek az Európai Unió országai népességszámának, majd összehasonlították azokat. A népességszám kiderítése után a lakosság nemzetiségi, nyelvi összetételével kapcsolatos feltáró munkát is végeztek. Sok érdekes információ hangzott el, a gyerekek érdekesnek találták a feladatot.

Tantárgyi fejlesztés – magyar

Ma a számnevekkel foglalkoztunk. Mivel rengeteg helyesírási szabály van velük kapcsolatban, ezért plakát formájában próbáltuk feldolgozni, és megjegyezni őket. Emotikonokkal színesítettük a rajzokat, valamint néhány egyszerű matematikai feladatot is megoldottunk.

Tantárgyi fejlesztés – matematika

A foglalkozás legfőbb feladata a racionális számok halmazán végzett műveletek megoldása volt. A feladatok változatosságát a feladattípusok sokszínűsége tette lehetővé. Elsősorban egyszerű, egy-két művelet elvégzése volt a gyakorlás tárgya. Láncszámolással, táblázatkitöltéssel, különleges formák, alakzatok (például csillag) üres helyeibe való beírásával foglalkoztak a tanulók. Folyamatosan szükség volt a közönséges és tizedes törtek átírásának alkalmazására. Emellett tevékenykedtünk a mértékváltás (terület, térfogat, űrtartalom) és a diagram elemzés témakörében is.

Nyelvi foglalkozás – német

Folytatva az előző foglalkozás témáját a napirenddel foglalkoztunk. Az összegyűjtött és sorrendbe tett napirendi pontokból elkészítettük a fogalmazást, majd egymásnak feltett kérdések segítségével ellenőriztük, hogy mindenkinek sikerült elmélyülni a témában. A rövid kis párbeszédek alkotása jó hangulatban telt, a gyerekek ismét tovább tudták fejleszteni idegen nyelvi kommunikációjukat.

2018. április 3. hete

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.