2019. június 2. hét:
Tematikus foglalkozás:
Az utolsó foglalkozást az iskolaudvaron tartottuk ahol beszélgettünk és közösen értékeltük a 2018/2019-es tanévet. Megnéztük az előző órán készült rajzokat. Megbeszéltük milyen témakör érdekelné még a csapatot, miről beszélgetnének szívesen? Elmondták, hogy mit terveznek a nyári szünetre, mi az, amit a pihenés mellet szeretnének megtenni. Ezzel sikeresen lezártuk az idei foglalkozásokat!
Európai Uniós foglalkozás:
A foglalkozáson folytattuk az előző órai laza, kötetlen foglalkozást annyi változással, hogy az általam összefoglalásként elkészített interaktív feladatokat végezték a gyerekek a számítógépen. Igyekeztem összefoglalni mindazon témákat, melyekre a tanév során sort kerítettünk. Tudásukról egy játékos teszt formájában óra végén számot is adtak, melyet aztán kiértékeltünk és a győztest megjutalmaztunk.
Magyar fejlesztő foglalkozás:
A mai órára egy magyar nyelv és irodalmi szabaduló szobát terveztem a tanulóknak.
Elsőként két csoportra osztottam őket, majd tisztáztuk a szabályokat, amelyeket a teremben be kell tartaniuk. Mindannyian bevonultak a termekbe, és 45 percet kaptak a szabadulásra. A feladatok a felső tagozat során magyar nyelv és irodalomból tanult ismeretekre alapoztak. Volt közöttük keresztrejtvény, szókereső, anagramma, helyesírási feladat, puzzle, sorba rendező, párosító, kiegészítő feladat. Minden lapon elrejtettem egy titkos kódot, amelyet ha megoldottak, egy betűt kaptak. Így a végén a betűkből kirakták, hogy hova dugtam el a kulcsot. A tanórát nagy együttműködéssel és koncentrációval dolgozták végig, és mindenkinek sikerült 40 perc alatt megfejteni a feladványt. Lelkesen, büszkén jöttek ki az ajtón, és kérték, hogy máskor is készítsek nekik ilyet. Az utolsó tanóránk ebben a tanévben nagyon jól sikerült. Élményszerű volt, de közben nagyon sok ismeretet felidézett a tanulókban.
Matematika fejlesztő foglalkozás:
A foglalkozás során játékos fejtörőkkel, logikai feladatokkal foglalkoztunk. A tanulók előzetesen készültek feladatokkal. Az elvégzett feladatsor nagy része ezekből a tételekből állt. Másrészt matematikai humoros történetekkel, viccekkel bővült az órai munka. Zárásként összegeztük az éves munkát. Végigtekintettük mely témaköröket érintettük, mely feladatokkal foglalkoztunk.
Német nyelvi foglalkozások:
A tanév utolsó foglalkozásán értékeltük a tanévet és megbeszéltük, hogy mely témákat dolgoztuk fel. A gyerekek kifejezték véleményüket azzal kapcsolatban, hogy melyik témakörben tanulták a legtöbbet, illetve mely típusú feladatok tetszettek nekik a legjobban. A foglalkozás hátralévő idejében kommunikációs játékokat játszottunk, melyet nagyon élveztek.