Európai Uniós foglalkozás:
Kapcsolódván a német nyelvi foglalkozás témájához azt dolgoztuk fel, hogy hogyan lehet gyorsan és hatékonyan kapcsolatot létesíteni más országokban élő rokonainkkal, barátainkkal, ismerőseinkkel. Megbeszéltük, mi a közös az Európai Unió országainak levelezési szokásaiban és mik az alapvető különbségek. Hogyan tudjuk úgy elküldeni üzenetünket, esetleg hivatalos leveleinket, hogy azok biztosan célba érjenek. Mennyi idő szükséges ahhoz, hogy egy levél elérjen a címzetthez.
Tematikus foglalkozás:
A mai foglalkozást egy videó levetítésével kezdjük, ahol csoporton belüli anyagi különbségeket láthatnak. Ennek megbeszélésével folytatjuk és megnézzük ki számít gazdagnak és ki szegénynek!? Csak az anyagi helyzet tehet gazdaggá vagy szegénnyé? Óra végi projekt munka, rajz: Milyen fontos dolgok vannak az életben, amelyek nem pénzen vehetők meg?
Magyar fejlesztő foglalkozás:
A mai foglalkozáson a szófajok kialakulásával, illetve a főnévvel és a melléknévvel foglalkoztunk.
Elsőként anagrammákat kaptak, amelyekből mindenkinek egy-egy szófajt kellett kitalálnia. Ezután a főnév került a központba. Az interaktív táblán átismételtük a fajtáit és a helyesírását. Majd csoportmunkában helyesírási feladatokat oldottak meg a diákok. A melléknevekkel folytattuk a foglalkozást, amelynek során többféle helyesírási feladatot megoldottak a tanulók az interaktív tábla segítségével. Végezetül az egyik internetes alkalmazás segítségével helyesírási versenyt rendeztük. A csapatok az oldalra felcsatlakoztak, majd válaszoltak a kérdésekre. A pontszámaikat azonnal látták, végezetül pedig minden csoportot értékelt a program. Nagyon érdekes és izgalmas óra volt, rengeteg helyesírási ismeretet átismételtünk.
Matematika fejlesztő foglalkozás:
A tanulók a racionális számok körében alapműveleteket végeztek. Egyszerűbb és összetett műveletsorokat oldottak meg. Gyakorolták a műveletvégzés sorrendjét. Az ezzel kapcsolatos ismereteket szöveges feladatok megoldása során alkalmaztuk.
Német nyelvi foglalkozások:
A foglalkozáson beszámolót írtunk a faluban nemrég lezajlott szüreti felvonulásról a németországi Dautphetal testvértelepülés iskolájának. Először időrendben összegyűjtöttük az eseményeket, rövid vázlatot készítettünk róla. Ezután felosztottuk az eseményeket kisebb csoportok között, akik aztán 3-4 mondatot önállóan fogalmaztak meg. Végül összeállítottuk a levelet, majd megtanultuk, hogyan kell megcímezni és feladni egy külföldre küldendő levelet.