Tematikus foglalkozás
Óránk témája a közösségi érzés erősítése, szabálytudat, alkalmazkodásvolt. Összegyűjtöttük a jó együttműködés feltételeit. A cél a gyerekek felelősségtudatának feltárása volt. Beszélgettünk arról, hogy az élet mely területein jelennek meg a különböző szabályok, illetve miért fontos azok betartása.
A gyerekek felismerték a szabálykövetés, a sikeres együttműködés felelősségét, a kötelességszegés következményeinek. A foglalkozás jó hangulatban, kötetlen formában zajlott. A gyerekek örömmel meséltek személyes tapasztalataikról.
Tematikus foglalkozás – Európai Unió
Ez alkalommal az Európai Unió országait térképen, illetve földgömbön keresgélték a gyerekek. Összehasonlításokat tettek az államok területének tekintetében, majd a fővárosaikat hozzárendelték az egyes országokhoz. Végül vaktérkép segítségével elhelyezték az országokat Európában.
Meséltek arról, hogy ki melyik országban járt már, illetve ki milyen információval rendelkezik az EU országairól.
Tantárgyi fejlesztés – magyar
A mai foglakozás témája a melléknév volt csoportfoglalkozásban. Az érdekes játékok csak akkor sikerültek, ha mindenki megoldotta benne a saját részét, így mindenki nagyon aktívan dolgozott. A legérdekesebbnek az óra végi TOTÓ bizonyult, amelyet nagyon élveztek a tanulók, és amellyel le tudtam mérni az óra sikerességét.
Tantárgyi fejlesztés – matematika
A foglalkozás alkalmával a geometria témakörrel kapcsolatos ismeretanyagot rendszereztük. Elsősorban háromszögeket vizsgáltunk. Csoportosítottuk oldalak, szögek szerint ezeket. Megvizsgáltuk a belső szögeiket. A konkrét feladatmegoldás során egyenlő szárú háromszögekből álló összetett ábrákat elemeztünk a megadott jellemzők alapján. Belső és külső szögeket határoztunk meg.
Nyelvi foglalkozás – német
A foglalkozás témája a foglalkozások, szakmák volt. A gyerekek szituációs helyzetek kialakításával gyakorolták a tanult szavakat, kifejezéseket, szófordulatokat. Érdeklődésüknek megfelelően kérdezték egymást azokról a foglalkozásformákról, amelyek az ő korosztályukat megérinti. Az óra végén a gyerekek kötetlen formában megfogalmazott 5-6 mondatos párbeszédeket egymásnak is előadták.
2018. április 1. hete