Tematikus foglalkozás:
Az A komponens tanulói egy tematikus előadás keretében az önkéntesség témakörét dolgozták fel Kiss László szakértő, tanár segítségével. A vetítéssel egybekötött kötetlen beszélgetés során nagyon jól érezték magukat, kérdésekkel tarkították a tanár úr előadását.
A B komponens tanulói egy kézműves foglalkozáson vettek részt, melyet Nagy Eszter képzőművész tartott. A gyerekek a stenciltechnikával ismerkedtek meg, melyet kipróbálhattak, majd az alkotásokat haza is vihették.
Európai Uniós foglalkozás:
Az Európai Unió tagországainak nyelvével ismerkedtünk, majd meghallgattunk és kipróbáltunk néhány eredeti nyelven megszólaló rövid szöveget. A gyerekek nagyon élvezték a különböző nyelveken megszólaló húsvéti jókívánságok meghallgatását.
Tantárgyi fejlesztés – magyar
Ma a János vitézt és a vele kapcsolatos elméleti anyagot idéztük fel. A történetet interaktív tananyagon keresztül ismételtük át. Majd az ütemhangsúlyos verselést, a szóképeket és a nyelvi alakzatokat gyakoroltuk játékokkal, kvízzel. Izgalmas, érdekes tanóra volt.
Tantárgyi fejlesztés – matematika
A foglalkozás elsődleges feladata a műveletsorok megoldásának gyakorlása volt.
A műveletsorok megoldásánál a racionális számkörben végzett alapműveletek felelevenítésére volt szükség, azaz közönséges és tizedes törtek átalakítására és ezekkel kapcsolatos eljárások ismeretére. A feladatmegoldás során hatványozás gyakorlására és a normál alak használatára is sor került.
Nyelvi foglalkozás – német
Az iskola témaköre után kitekintettünk a munka világába. Érdekes, modern foglalkozásokkal ismerkedtünk meg. Beszélgettünk a szülők munkájáról. A foglalkozás célja a szókincsbővítés volt. Régi és mai, modern foglalkozások német megfelelőit, illetve legfontosabb jellemzőit sajátították el. Fókuszban tartottuk a szülők munkáját, illetve a gyerekek „álomfoglalkozásait”.
2018. március 3. hete