Európai Uniós foglalkozás:
A mai órán folytattuk interaktív játékot játszottunk az Európai Unió jegyében. Az https://europa.eu/learning-corner weboldalon a „Segíts a nagymamának kitalálni, mit kapott ajándékba!” című játékot játszották a gyerekek, melynek használata során sok hasznos információval gazdagodtak az európai országokkal kapcsolatban.
Tematikus foglalkozás:
A mai foglalkozáson az anyagi különbségekről beszéltünk. Meghatároztuk az életszínvonal fogalmát. Kinek mit jelent a jólét és a jóllét? Meghatároztuk, hogy mire van szüksége egy átlagos magyar családnak az alapvető szükségleteik kielégítéséhez. Ez után mindenki kitöltött egy feladatlapot önállóan: Mit jelent számodra a jólét? Érdekes volt összehasonlítani az eredményeket.
Magyar fejlesztő foglalkozás:
A mai órán a Harry Potter könyvek írójáról, J. K. Rowlingról tudtunk meg mindent. Először egy Ki mit tud a Harry Potter írójáról című kvízt töltöttek ki a wordwall. net internetes oldalon. Majd a mindmaps szoftverrel dolgoztak a tanulók a számítógépen. Itt egy színes, fényképes gondolattérképen dolgozták fel az író életét, megkeresve a címszavakhoz tartozó adatokat és képeket. Érdekes volt, hogy többen angol nyelvű cikkeket is találtak, amelyeket a fordítóval lefordítva hozzájutottak annak tartalmához. A munkákat kinyomtattuk a tanóra végén, és értékelték egymás munkáját a megadott szempontok szerint.
Nagyon jól sikerült a tanóra, szívesen dolgoztak a gyerekek a programmal.
Matematika fejlesztő foglalkozás:
Ezen az órán a síkok illetve a sík és egyenes kölcsönös helyzeteinek megismerése volt az első feladata a gyerekeknek, azaz metsző és párhuzamos síkokat, egyenesek figyeltek meg illetve kerestek különböző tárgyakon, testeken. Megfigyeléseikhez, tapasztalatgyűjtéseikhez írólapot, szívószálat, hurkapálcát használtak. Ezt követően síkbeli alakzatokat, sokszögeket vizsgáltak. A konvex, nem konvex (konkáv) jellemzők, majd a sokszögekben: használt elnevezések (oldal, csúcs, átló) kerültek elő. A feladatok között egybevágó sokszögek felismerése, sokszögek átlóinak megrajzolása szerepelt.
Német nyelvi foglalkozások:
Játékórát terveztem erre a hétre. Mivel az elmúlt időszakban nagyon sok témát feldolgoztunk, ezért úgy döntöttünk, hogy ma a játékosabb feladatokkal töltjük ki a foglalkozást. A gyerekek választhattak a sokféle manuális és interaktív játék közül, melyeket hozzáférhetővé tettem a terem különböző részeiben. Szabad játék zajlott, a feladatokat önellenőrzés formájában kontrollálták. Akik segítséget igényeltek, azoknak egyénileg segítettem. Így a mai foglalkozáson mindenki saját felkészültségének, képességének megfelelő feladatokat oldott meg, így biztosítva volt a sikerélmény mindenki számára.