Európai Uniós foglalkozás:
A mai órán interaktív játékot játszottunk az Európai Unió jegyében. Az https://europa.eu/learning-corner weboldalon a „Segíts a nagymamának kitalálni, mit kapott ajándékba!” című játékot játszották a gyerekek, melynek használata során sok hasznos információval gazdagodtak az európai országokkal kapcsolatban. Mivel a kvízjáték nem okozott nagy nehézséget számukra, ezért élvezettel játszották és közben sok érdekességet is meg kellett jegyezniük, amit aztán a végén összefoglaltunk.
Tematikus foglalkozás:
A mai foglalkozásunk témája az iskolai agresszió volt. Mit tehetünk, ha ránk szálltak, ha piszkálnak? Először szituációs játékot játszattam. Mi történik, ha agresszióra agresszióval válaszolunk? És mi történik, ha nem? Utána megnéztünk egy erről készült videót. Mennyire csengett össze a videós szituációs játék és az általuk eljátszott játék? A szóbeli agresszió és a fizikai erőszak közötti különbség, illetve az arra adott válaszok közti különbség.
Magyar fejlesztő foglalkozás:
A mai órán Roxforttal foglalkoztunk a Harry Potter és a bölcsek köve regény kapcsán.
Elsőként egy kvízt töltöttek ki a kastéllyal kapcsolatban a kahoot.it oldalon, ahol azonnal visszajelzést is kaptak a munkájukról. Ezután bejárjuk egy térkép alapján Roxfortot, ahol különleges helyszíneket keresünk. Ezeket a tanulók számítógéppel megszerkesztették a képeket, és kinyomtatták, hogy felragaszthassák a plakátra. Majd a regény szereplőit választották ki ugyanígy, és a megszerkesztett képeket szintén elhelyezték a plakátokon. Végül kikeresték a fontosabb időpontokat, és a szereplők mellé rögzítették. A források hivatkozásaira nagyon figyeltek, hiszen az internetről választották ki a képeket. Végezetül értékelték saját és egymás munkáját.
Nagyon érdekes, izgalmas óra volt, szívesen használták a számítógépet is.
Matematika fejlesztő foglalkozás:
Az alkalom során az egyenesek kölcsönös helyzetét vizsgálták a gyerekek. A párhuzamos és merőleges egyenesekről modellek segítségével szereztek tapasztalatot a diákok. A derékszögű háromszög oldalait vonalzón nevezték meg. Ezt követően két vonalzóval párhuzamos és merőleges egyeneseket rajzoltak. Ekkor is előkerült a távolság fogalma. Pont és egyenes távolságának, két párhuzamos egyenes távolságának meghatározása is gyakorlásra került. Eközben a vonalzók helyes használatát is megismerték a tanulók.
Német nyelvi foglalkozások:
Az előző foglalkozáson elkészítettük egy diasorozat formájában az őszi szünettel kapcsolatos élménybeszámolónkat. Rajzokat készítettek a gyerekek minden naphoz, majd rövid alcímeket adtak az egyes programoknak, napoknak. Ennek a mai foglalkozásnak a feladata az volt, hogy bemutassák egymásnak élményeiket, azt, hogy ki mivel töltötte az őszi szünetet.
Mindenki igyekezett egyszerűen, de minél kifejezőbben előadni németül azokat a dolgokat, melyeket előzőleg papírra vetett. Ez a feladat egyben nagyon jó alkalmat nyújtott a múlt idő gyakorlására is.