Európai Uniós foglalkozás:
A munkaszüneti napokról beszélgettünk, megbeszéltük, milyen típusú ünnepek vannak és miben különböznek a különböző országok munkaszüneti napjai… Beszélgettünk arról, hogy melyek azok, amelyeket valamennyi európai országban egyaránt ünnepelnek. A Mindenszentek ünnepének szokásait felelevenítve előtérbe kerültek a temetkezési szokások is, valamint a gyász különböző módjai és jelképei is.
Tematikus foglalkozás:
A mai foglalkozáson még az előítéletekről beszéltünk. Megnéztünk egy kisfilmet, amelyben egy kislány két különböző szituációs helyzetbe kerül. Először a saját a ruhájában, később kissé elmaszkírozva. Első alkalommal az utcán, másodszor egy éttermi környezetben figyelhettük meg az emberek reakcióját. A gyerekek döbbenten nézték a videót, és azt hiszem, hogy ennél jobban nem tudtam volna érzékeltetni azt, hogy milyen az, amikor az embert a külseje alapján elítélik anélkül, hogy ismernék.
Magyar fejlesztő foglalkozás:
A mai órán a Harry Potter és a bölcsek köve című ifjúsági regény feldolgozását folytattuk.
Elsőként a tanulók különböző tulajdonságokat kaptak, amelyek segítségével el kellett dönteniük, hogy melyik Roxfortos házba kerültek. Ez lett a csapatuk. A házvezető tag kiválasztása után párbeszédeket kaptak, amelyből ki kellett találniuk, hogy ki mondja kinek, és a regény mely részében hangzik el. Elő kellett adniuk a többieknek, akik kitalálták, hogy kikről van szó. Ezután puzzle-t választottak, amelyből egy szereplő képét kellett összerakniuk, majd mindent leírtak róla egy gondolattérképben, amit tudtak. Végezetül lerajzolták egy leírás alapján a saját Roxfortos házuk klubszobáját.
Nagyon érdekes tanóra volt, élvezték a tanulók a változatos feladatokat.
Matematika fejlesztő foglalkozás:
A foglalkozás során a diákok geometriai ismereteinek bővítésére került sor. Különböző, a tárgyi környezetből szerzett tapasztalatok alapján vizsgálták a felület, vonal és pont jellegzetességeit. Hasonlóképpen figyelték meg az egybevágó, nem egybevágó alakzatokat is. Ugyanilyen szempontok szerint többféle testen értelmezték ezeket a fogalmakat. Ezen tevékenységek lehetőséget nyújtottak a halmazszemlélet fejlesztése is. Említettük továbbá az egyenes és részei; félegyenes; szakasz; kezdőpont; végpont; két pont távolsága fogalmakat is. A tanulók vonalzó mellett egyenest rajzoltak illetve két pont távolságát körző és vonalzó segítségével határozták meg.
Német nyelvi foglalkozások:
A foglalkozás témájául az őszi szünetet választottam. Miután röviden átbeszéltük a gyerekekkel a Mindenszentek ünnepének a jelentőségét és kitértünk azokra a szavakra, melyek szorosan kötődnek ehhez az ünnephez, a foglalkozás fő részét az élménybeszámoló töltötte ki. Elsősorban azt kértem tőlük, hogy egy diasorozat formájában készítsék el rajz formájában és címekkel ellátva az őszi szünetben történteket.
Ez egy nagyobb hangvételű feladat volt, ezért az óra jelentős részét kitette a rajzok elkészítése. A beszámoló a következő foglalkozás feladata lesz.