Európai Uniós foglalkozás:
Nemzeti ünnepünk október 23-a adta az ötletet a foglalkozás témájához. Utánaolvastunk történelmi hátterének, megbeszéltük előzetes ismereteiket a témában. Ezután kitértünk Európa különböző nemzeteinek nagy alakjaira és legfontosabb történelmi eseményeire. Szereplőket csoportosítottunk a különböző nemzetekhez, időpontokat és eseményeket rögzítettünk. Beszélgettünk a történelmi események fontosságáról, eszméiről, valamint az azokban szereplő személyek jelleméről.
Tematikus foglalkozás:
A mai foglalkozáson mindenki húzott egy kártyát, és előzetes ismeretei alapján beszélnie kellett arról, ami rá volt írva. A többieknek ki kellett találni, hogy mi lehet a kártyára írva (pl. tetovált, mozgássérült, hajléktalan, bankár, cigány stb.). A játék során eljutottunk az előítélet fogalmához. Megvitattuk, hogy a tanulóknak volt-e saját élménye ezzel kapcsolatban, illetve eljátszottunk néhány szituációs játékot. Pl. Mit érzek/ tennék, ha a sötétben egy fekete bőrű fiatal jönne utánam? Tudjunk különbséget tenni előítélet és gyűlölködés között, a másságra pedig válaszoljunk toleranciával.
Magyar fejlesztő foglalkozás:
A mai órán a Harry Potter és a bölcsek köve című ifjúsági regény feldolgozásával foglalkoztunk.
Mivel a tanulók már ismerik a regényt, ezért egy Ki mit tud Harryről? című játékkal kezdtünk, amelyet a kahoot.it internetes oldalon készítettem el, a gyerekek a mobil telefonjaikkal csatlakoztak a felületre, és válaszoltak a kérdésekre, amelyet a program azonnal ki is értékelt. Ezután a különböző szereplőket kellett párosítaniuk a jellemvonásaikkal, majd a saját jellemvonásaik alapján besorolták magukat a nekik megfelelő roxfortos házba. Végezetül sorrendbe rakták az interaktív táblán a regény történéseit.
Nagyon jól éreztük magunkat, hiszen a kedvenc regényszereplőinkről tanultunk.
Matematika fejlesztő foglalkozás:
A természetes számok osztásával foglalkoztunk ekkor. A komponensek nevét rögzítettük. Megbeszéltük a nulla szerepét az osztásban. Az összeg és különbség osztásával kapcsolatos tudnivalókat szöveges feladatok megoldása során figyelték meg a gyerekek. Hasonlóképpen vizsgáltuk a szorzás és osztás kapcsolatát és a zárójel szerepét is. A hányados változásait képek segítségével figyeltük meg. Ennek során arra jöttek rá a tanulók, hogy a komponensek változásaival hogyan változik a hányados.
Német nyelvi foglalkozások:
Ezen a foglalkozáson a német nyelvtan különböző alapszabályainak gyakorlására került sor. Természetesen ehhez különböző nyelvi játékokat hívtunk segítségül. Szókártyák, triminók, dominók, interaktív játékok segítségével igyekeztünk rögzíteni azokat az alapvető nyelvtani ismereteket, melyek nélkül nincsen sikeres nyelvtanulás. Ezt általában nem szokták kedvelni a gyerekek, de a játékok miatt nem jelentett most számukra különösebb megerőltetést a német nyelvtan…