Európai Uniós foglalkozás:
Maradtunk a játékok témakörénél és ezúttal ismét visszatértünk az európai uniós ismereteink felelevenítéséhez. Az informatika teremben számítógépes játékot játszottunk. Az https://europa.eu/learning-corner/eu-puzzle_hu oldalon Európa térképén kirakózhattak a gyerekek könnyebb és nehezebb szinten is. Jó alkalom ez számukra, hogy elmélyítsék földrajzi ismereteiket is Európával kapcsolatban.
Tematikus foglalkozás:
Az előző óra anyagát folytattuk, először felidéztük a két képet. Szeretsz iskolába járni? Ha igen, miért, ha nem, miért nem? Az iskolán belül is érhet atrocitás? Fizikai, lelki bántás okai, formái. Iskolánkba került tanulók beszámolója arról, hogy miért választották ezt a kis iskolát tanulmányaik folytatására. A mai foglalkozáson érintettük még a fogyatékosság témakörét is.
Magyar fejlesztő foglalkozás:
A mai órán folytattuk a munkát, amelyet elkezdtünk Hans Christian Andersen meséivel az előző foglalkozáson. Egy kvízzel kezdtünk, melyben fel kellett ismerniük, hogy melyik meséről van szó. Ezután minden csoport megbeszélte a megadott szempontok alapján, hogyan lehetne a saját meséjét bábokkal előadni. majd kiválasztották az alapanyagokat, és fakanál bábokat készítettek. Végezetül előadták a mesét a társaiknak.
Nagyon érdekes, izgalmas óra volt, ahol a gyerekek kreativitása is fejlődött.
Matematika fejlesztő foglalkozás:
A gyerekek feladata ez alkalommal a szorzat változásainak megfigyelése a különböző egymással összefüggő feladatok elvégzése során, a tényezők változásának tükrében. Többjegyű számok szorzásával is foglalkoztunk. Ennek során mélyült a tanulók helyi érték fogalma. Bővített számkörben való eligazodásuk és a számolási készségük fejlesztésére is sor került ekkor.
Német nyelvi foglalkozások:
Ezen a foglalkozáson az előző órán megismert és feldolgozott Hans im Glück című Grimm-mesét néztük meg német nyelven. Mivel a gyerekekkel az egész mesét már lefordítottuk, ezért nem jelentett nekik nagy nehézséget a történet megértése. A könnyed hangulatú foglalkozást nagyon élvezték, s bár új ismeretre nem tettek szert, a német nyelvű videózás mégis nagyon jól fejlesztette nyelvtudásukat.