Európai Uniós foglalkozás:
Folytattuk az előző foglalkozás témáját, amikor is megismerkedtünk különböző nemzetek népi gyermekjátékaival. Kihasználtuk a lehetőséget, hogy ismét megtanuljunk és kipróbáljunk különböző játékokat. A jó idő kiváló lehetőséget biztosított ahhoz, hogy a szabadban játszhassunk. A gyerekek nagyon élvezték az órát.
Tematikus foglalkozás:
A mai foglalkozáson a közösség meghatározó szerepét vizsgáltuk. Kérdések alapján: helyem az osztályban című ábra készítése és értékelése. Ezután saját példákat soroltak fel a tanulók, amikor konfliktushelyzetbe kerültek amiatt, mert másképp viselkedtek egy csoporton belül, mint a többség. Fürtábra készítése: milyen a jó közösség? Két kép alapján megvitattuk, hogy mi lenne a helyes cselekedet az adott helyzetben. 1. kép: Nagyobb gyerekek bántanak egy kisebbet. 2. kép: Egy fiú kiveszi a másik táskájából a telefonját és használja azt.
Magyar fejlesztő foglalkozás:
A mai órán Hans Christian Andersen meséivel foglalkoztunk.
Elsőként egy puzzle-t kaptak a tanulók, melyen egy-egy Andersen-szereplő volt, ezt kellett kirakniuk, és felismerni a mesét. Ezután csoportokra bontottam őket. Minden csapat más és más Andersen mesét kapott, amelyet el kellett olvasniuk, és a kérdések alapján feldolgozniuk. Majd óra végén röviden elmesélték egymásnak a műveket, és a feldolgozás alapján értelmezték is.
Izgalmas, kreatív tanóra volt, nagyon élveztük.
Matematika fejlesztő foglalkozás:
Ezen a foglalkozáson a természetes számok szorzására fókuszáltak a diákok. Felcserélhetőséggel, csoportosíthatósággal kapcsolatban végeztünk megfigyeléseket. Probléma-felvetések során az összeg és a különbség szorzásának összefüggéseit vizsgáltuk. A természetes számok 10-zel, 100-zal, 1000-rel való szorzására is sor került. A számolási és következtetési készség fejlesztése is teljesült az alkalom során.
Német nyelvi foglalkozások:
Foglalkozásunk fő témája a mese volt. A tanórákon ritkán adódik lehetőség elmélyültebben feldolgozni egy-egy hosszabb mesét, ezért most kihasználtuk a lehetőséget. Ezúttal a Hans im Glück című mesét választottam, melyet részben alsó tagozaton már megismertek a gyerekek. A mesét én olvastam fel a gyerekeknek a jobb érhetőség kedvéért, majd a tartalom megbeszélése után felosztottuk a szöveget a tanulók között és részletesen is feldolgoztuk a szöveget.
Eközben alkalmazták a magyar órákon megismert mesefeldolgozó módszereket. A foglalkozás végén illusztrációt készítettek a megismert meséről.