Európai Uniós foglalkozás:
Mint oly sokszor, most is kapcsolódtunk a német nyelvi foglalkozás témájához. A fő cél az volt, hogy a gyerekek megismerjék a különböző európai és nem európai nemzetek népi játékait. Ehhez én biztosítottam az anyagot, melyet kis csoportokban dolgoztak fel, majd bemutattak a többieknek. A foglalkozás végén pedig megtanultuk azt a játékot, amelyik a legjobban tetszett nekik.
Tematikus foglalkozás:
A mai foglalkozásunk témája a barátság volt. Kulcsszavakat írtunk a táblára, melyek segítségével meghatároztuk a barátság fogalmát. Miután mindenki elsorolta, hogy hány barátja van, szétválasztottuk a barát és a haver fogalmát. Aztán felolvastam egy kanadai népmesét. Utána a gyerekek történeteket meséltek arról, hogy milyen körülmények között csalódtak barátjukban. A helyzet érdekessége az volt, hogy néhány esetben ott volt a másik fél is, aki reagálni tudott a felvetésre, így izgalmas párbeszédek alakultak ki.
Magyar fejlesztő foglalkozás:
A mai órán a mondatfajtákkal foglalkoztunk a beszélő szándéka szerint.
Elsőként szavakat húztak, amelyből mindenki egy mondatot alkotott, majd elmondták, hogy milyen írásjelet tennének a mondataik végére. Ezután az interaktív táblán párosították a mondatfajtákat a fogalmukkal, majd csoportmunkában megoldották a feladatlapot. Majd egy mozgásos játékot játszottunk a mondatfajtákkal és mondatvégi írásjelekkel. Végezetül közösen értékeltük az órai munkát.
Érdekes tanóra volt, sikerült a mondatfajtákat alaposan átismételni.
Matematika fejlesztő foglalkozás
A természetes számok összeadása, kivonása volt a fő feladatunk ez alkalommal. Tevékenységeink között szerepelt a becslés, ellenőrzés szerepének felismertetése, az eredményért való felelősségvállalás tudatosítása. Az elvégzett feladatok során a felcserélhetőség, csoportosíthatóság vizsgálatára sor került. Ezen kívül elemeztük az összeg és a különbség változásait. A kitűzött feladatok elsősorban szöveges feladatok közül kerültek ki.
Német nyelvi foglalkozások
A foglalkozás témájául a játékokat választottam. Képek segítségével összegyűjtötték a gyerekek mindazokat a játékformákat, melyeket ismernek és német nevüket is ismerik. Természetesen felidéztük a népismeret könyvünk segítségével azokat a régi játékokat is, melyekkel szüleik, nagyszüleik játszottak. Feladatul kapták egy-egy régi játékleírás elsajátítását, majd a játék megtanítását társaiknak. A foglalkozásra többféle játékot vittem be, melyek mindegyike a tanórákon már többször használatban volt. Ezekből szabadon választhattak és az óra második felében kis csoportokban német nyelvi játékokat játszottunk.