Tematikus foglalkozás:
A mai foglalkozásunk témája a család, a család feladatai. Először gyorsan megvizsgáltuk, hogy a különböző történelmi korszakokban a családok hogyan működtek, kinek mi volt a feladata. Aztán szókártyákat helyeztünk a táblára, mindenki kiválaszthatta, hogy mi jellemző a családjára. Végül két csoportot alakítottunk, akik érveltek a régebben gyakoribb nagycsalád, illetve a mai általánosabb kis család mellett. Melyik a jobb? Szóba kerültek napjaink problémái is: a szétszakadt családok, válás.
Európai Uniós foglalkozás:
A foglalkozáson utánajártunk azoknak az európai ünnepeknek, melyek az előző órai müncheni Oktoberfesthez hasonlítanak és a gyerekek az előzetesen kapott otthoni feladat elvégzése után bemutattak egy-egy európai országhoz kötődő őszi népszokást. Megbeszéltük a hasonlóságokat és különbségeket, fotókat, rövid videofilmeket néztünk meg ezzel kapcsolatban az interneten.
Magyar fejlesztő foglalkozás:
A mai órán a Magyar Népmese Napjának tiszteletére versenyt rendeztünk.
Elsőként csoportokat alkottunk, majd egy olyan játékot játszottunk, amelynek során fel kellett ismerni jellemzők alapján, hogy melyik népmeséről van szó. Ezután keresztrejtvényt kaptak a gyerekek a népmesei jellemzőkkel kapcsolatban, majd kitalálták az újsághirdetésekből, hogy melyik meseszereplő adhatta fel. Végül szókeresővel és meselottóval zártuk a tanórát. A diákok nagyon jól érezték magukat, ügyesen dolgoztak az egész tanórán.
Matematika fejlesztő foglalkozás:
A természetes számok helye a számegyenesen volt az első témánk ez alkalommal. A természetes számokat számegyenesen ábrázolták a gyerekek illetve a természetes számok leolvasása számegyenesről is feladatuk volt. Ezt követően a természetes számok összehasonlításával foglalkoztunk. Ennek során az egyenlő, kisebb, nagyobb, legalább, legfeljebb, minden, van olyan kifejezéseket használva a nyelv logikai elemeinek helyes használatát gyakorolták a diákok.
Német nyelvi foglalkozások:
A foglalkozás témája a cikói búcsú volt, mely nagy múltra visszatekintő ünnep a településen. Felidéztük, összegyűjtöttük ennek az ünnepnek az eredeti célját, szokásait, majd ezzel szembeállítottuk a mai búcsúnapi szokásokat. Egyezéseket és különbségeket kerestünk, majd a részletes szokásokkal kapcsolatosan oldottak meg feladatokat a gyerekek. Jól sikerült az óra, mert többféle nézőpontból is meg tudtuk vizsgálni ugyanazt a témát.