Tematikus foglalkozás:
A mai foglalkozáson minden tanuló egy kapcsolati térképet rajzolt fel, melynek középpontjában ő van.
Meg kellett fogalmazniuk, hogy kikkel állnak közelebbi kapcsolatban (pl. szülők, testvérek, barátok, tanárok…stb), és ezekkel a személyekkel van-e konfliktusuk, és ha igen, akkor miből fakad, milyen természetű. A foglalkozás végére körvonalazódott számukra, hogy a jelenlegi életszakaszukban milyen nehézségekkel kell szembenézniük. Zárásként elmondták, hogy kire számíthatnak, és hogyan segítenek a problémáik megoldásában.
Európai Uniós foglalkozás:
A foglalkozáson a fő téma a németországi Münchenben megrendezésre kerülő Oktoberfest volt. Információkat gyűjtöttek a gyerekek erről az eseményről az internetről és megbeszéltük, melyek azok a hazai ünnepek, őszi események, melyek hasonlítanak erre a programra. Beszéltünk arról, hogy az őszi ünnepeknek mi a fő mondanivalója, célja, ez mennyire fejezi ki napjainkban ugyanazt a mondanivalót, mint régen.
Magyar fejlesztő foglalkozás:
A mai órán helyesírási versenyt rendeztünk. Elsőként a kahoot.it oldalon oldottak meg egy kvízt a tanulók. Ezután a feladatlapon különböző típusú helyesírási problémákkal találkoztak, amelyeket kitöltöttek. Végezetül A magyar helyesírás szabályai című könyvben kellett időre szavakat keresniük. A feladatok kiértékelése után megállapítottuk, hogy ügyesen tájékozódnak a szabályzatban. A legnehezebben a j-ly-os szavakat sikerült megoldaniuk, ezért ezeket még sokat fogjuk gyakorolni.
Érdekes, izgalmas óra volt, a gyerekek nagy lelkesedéssel oldották meg a feladatokat.
Matematika fejlesztő foglalkozás:
Ezen az órán a kettes számrendszerrel ismerkedtek a tanulók. A számrendszer helyi értékei, alaki értékek, valódi értékek vizsgálata volt a gyerekek feladata. A számrendszer használatának hasznáról, gyakorlati jelentőségéről is informálódtak a gyerekek. Továbbá természetes számok helyesírásával is foglalkoztak. Szöveges feladatok elvégzése során a kombinatorikai gondolkodás fejlesztésére is sor került.
Német nyelvi foglalkozások:
Az óra témáját az őszi kirándulás biztosította, melyen az egész iskola részt vett. Fotókat néztünk az eseményről és csoportosítottuk a különböző kifejezéseket, melyek aztán segítségükre volt a gyerekeknek egy fogalmazás összeállításában. A foglalkozás fő célja az írásbeli szövegalkotás fejlesztése volt, annyi könnyítéssel, hogy nem egyéni, hanem kiscsoportos formában alkották meg élménybeszámolóikat a kirándulásról.