2019. május 3. hét:
Tematikus foglalkozás:
Projekt óra. Két csoportban dolgoznak a gyerekek. Az első csoport figyelemfelhívó plakátot készít, hogyan vigyázzunk a környezetünkre, míg a másik az elképzelt jövőt (hogy fog kinézni a Földünk évtizedek és évszázadok múlva) bemutató rajzos illusztrációt készíti el.
A feladat lényege a csoportmunka és az együttműködés.
Európai Uniós foglalkozás:
A mai óra fő témája a híres feltalálók nemzetisége volt. Kutatómunkát végeztek a gyerekek az interneten, ahol olyan személyeket és találmányokat kerestek, amelyek valamely eu-s országhoz kapcsolódnak.
A találatokból egy prezentációt készítettek, melyet a foglalkozás végén bemutattak társaiknak. Megbeszéltük, hogy melyeket tartják a leghasznosabb, legérdekesebb újításoknak.
Magyar fejlesztő foglalkozás:
A mai napon folytattuk az előző órán elkezdett kortárs költőkről szóló foglalkozást.
Elsőként egy interaktív kvízt töltöttek ki, amelynek során a tanult három költőről szóló kérdésekre kellett válaszolniuk a telefonjukon megjelenő oldalon, amellyel átismételtük a tudnivalókat. Ezután 4 csapatot alkottunk, majd mindenki kapott egy hiányos verset valamelyik költőtől. A vers kiegészítéséhez és elemzéséhez használhatták a tableteket. Az elemzés szempontjait a vers körülötti helyre kellett rögzíteni, minél kreatívabban és érdekesebben. A lap aljára illusztrációt is készítettek. Óra végén bemutatták a csoportok egymásnak az alkotásokat, majd a vers elemzését is ismertették. Nagyon tetszett mindenkinek, hogy ilyen kreatívan dolgozhattak.
Matematika fejlesztő foglalkozás:
Az óra témája a törtrész és a százalék illetve a százalékérték volt. Először a törtrész és a százalék kapcsolatának megfigyelésével, értelmezésével tevékenykedtek a diákok. Főként a hétköznapi életből vett példák, eddigi tapasztalatok, elgondolások megosztása alapján indult meg a téma feldolgozása. Jellemzően századrészek kiszámításával kapcsolatosak voltak a kitűzött feladatok. Többféle megoldási lehetőségek bemutatására is sor került.
Német nyelvi foglalkozások:
Témánk a közelgő nyár mint évszak volt ezen a foglalkozáson. Puzzle összerakásával egy nyári kép volt a szókincs előhívója. Különböző technikák és módszerek segítségével elevenítettük fel minden évszakkal kapcsolatos ismeretünket. Játékos formában fűztük az összegyűjtött szavakat mondatokká, majd leírássá. A tanóra végén lazításképpen a nyárról tanult dalokat idéztük föl.