2019, május 2. hét:
Tematikus foglalkozás:
Folytatjuk az előző témát. Megbeszéljük hogyan hat az életünkre a technika, a természetre, egészségünkre, emberi kapcsolatainkra? Melyek ezek közül a káros hatások?
Megnézzük, milyen problémákat kell megoldani most vagy a közeljövőben az emberiség érdekében? Kiknek a feladata? Mit tehet az egyén ezeknek a problémáknak a megelőzéséért vagy csökkentéséért?
Csoportmunka: rajz készítése a hogyan hat az életünkre a technika?
Európai Uniós foglalkozás:
Ezen a foglalkozáson az európai nemzetek himnuszaival és jellegzetes népzenei motívumaival foglalkoztunk. Megkérdeztem a gyerekektől, hogy hány nemzet himnuszát ismerik vagy ismernék fel.
Ezután játszottunk: fel kellett ismerniük, illetve megtippelniük a különböző zenéket. Átbeszéltük, hogy melyek voltak azok a jellemző hangszerek, motívumok, amelyek segítettek nekik a megoldásban.
Magyar fejlesztő foglalkozás:
A mai tanórán kortárs költőkkel ismerkedtünk meg a tanulókkal. Elsőként egy videót vetítettem le nekik, amelyben megismerhették Varró Dánielt, Karafiáth Orsolyát és Tóth Krisztinát. Ezután csoportokat alkottunk. Mindenki kihúzta valamelyik költő képét, akit puzzle-ként kaptak meg. Ezt kirakták, majd ráragasztották a plakátjukra. Ezután felosztották a költő életét különböző szempontok szerint, és a tabletek segítségével megkeresték a válaszokat. A plakáton színes filcekkel, rajzokkal rögzítették a tudásukat. Végezetül megkapták a költő egy versét, amelynek a sorait összekevertem, és helyes sorrendbe rakva ragasztották ezt is az alkotásukra, majd csoportonként bemutatták a költőket a társaiknak, akik értékelték egymás munkáját. A tanulóknak nagyon tetszettek a költők, azt kérték, hogy minél több kortárs alkotót megismerhessenek.
Matematika fejlesztő foglalkozás:
Ezen alkalommal az egyenes arányosság került előtérbe. Az órán többféle arányossági probléma vetődött fel, majd következett ezek jellemzése szöveges feladatokon keresztül. Koordinátarendszerben jelöltük az összetartozó mennyiséget. Továbbá a számhalmazok vizsgálatával a folytonosságot is megfigyelhettük.
Német nyelvi foglalkozások:
A madarak és fák napja alkalmából tett kirándulásunk biztosította a témát a foglalkozáshoz. Élménybeszámolót írtunk közösen a kirándulásról, melyet egy fotókkal teletűzdelt plakáttá formáltunk. A gyerekek ötleteit először ötletroham formájában összegyűjtöttük, majd a mondatokká alakítás következett. A sokféle ötletből nagyon érdekes fogalmazást tudtunk végül összeállítani.