2019. május 1. hét:
Tematikus foglalkozás:
A táblára egy régi város képét és egy mai képet teszek fel. Megbeszéljük a hasonlóságokat és a különbségeket. Beszélgetünk arról, hogy ha elmennek vásárolni,mi az, amit vesznek? Hová mennek szívesen vásárolni? Megbeszéljük miben más az ő életmódjuk a száz évvel ezelőtt élt gyerekekéhez képest? Beszélgetünk még arról is, hogy mi jellemzi a fejlett világot élelmiszerfogyasztás, energiafelhasználás, szórakozás szempontjából?
Evvel kapcsolatban egy videót is levetítek nekik. Megbeszéljük, hogy mit láttak a videón! Kíváncsi vagyok a véleményükre nekik melyik változások tetszenek és miért?!
Európai Uniós foglalkozás:
A mai órán a nemzetek népviseletével ismerkedtünk. Fotókat vetítettem ki a gyerekeknek a különböző eu-s államok népviseletéről. Megbeszéltük a jellemző jegyeket, mintákat, színeket, majd a gyerekek elmondták véleményüket arról, hogy nekik melyek tetszenek legjobban.
Ezután Magyarország különböző tájegységeinek jellemző ruházatait is megnéztük. Kitértünk a nemzetiségek viseleteire is. A foglalkozás második felében a gyerekek kiválasztották a számukra legjobban tetsző viseletet és lerajzolták.
Magyar fejlesztő foglalkozás:
A mai fejlesztő foglalkozáson ismét verselemzési gyakorlatokat tartottunk.
Ennek keretében az informatika terembe vonultunk, hiszen az órán fontos szerepet szántunk a technika vívmányainak. Elsőként 4 fős csapatokat alkottunk, majd megkapták Lackfi János Email című versét. Elolvasták, majd megkeresték az interneten a költő életrajzát. Ebből kellett készíteniük a wordwall.net oldalon egy 10 kérdésből álló kvízt a társaiknak, amelynek linkjét átküldték e-mailben nekem. A legjobbat azonnal le is játszottuk. Ezután az elemzés szempontjainak megfelelően elemezték a művet, de meglátásaikat egy szófelhőben rögzítették a wordart.com oldalon, és Lackfi János arcát kellett a szavak kiadják. A tanóra végén ezeket a színes alkotásokat kinyomtattuk, és kiettük a magyar teremben. nagyon büszkék voltak rá a gyerekek. Jó hangulatú, rendhagyó, de élményekben gazdag órának voltunk részesei.
Matematika fejlesztő foglalkozás:
A foglalkozás során arányos következtetésekkel kapcsolatos ismereteiket bővítették a gyerekek. Elsősorban a hétköznapi életből vett példák végiggondolásával, megoldásával bővítették az ismereteiket a tanulók. A szöveges feladatok megoldását elsősorban következtetéssel végezték a résztvevők. A megoldások során újra lehetővé vált az arányérzék fejlesztése, különböző modellek alkotása és a törtrész meghatározása törttel való szorzással művelet.
Német nyelvi foglalkozások:
A mai foglalkozáson az anyák napjával foglalkoztunk. Összegyűjtöttük az ünnephez kapcsolódó szimbólumokat, szavakat, kifejezéseket. Megismerkedtünk egy anyák napi verssel is, melyet először kis csoportokban dolgoztak fel a gyerekek. A foglalkozás végére megkíséreltük megtanulni is a vers első két versszakát. Az anyák napja hangulatához kapcsolódóan készítettünk egy kis képeslapot is, melybe német nyelven írtunk köszöntést.