2019. február 4. hét:
Európai Uniós foglalkozás:
Még ezen a foglalkozáson is azzal az európai unióval kapcsolatos online játékkal játszottunk, mellyel az előző két alkalommal. A gyerekek az eddig felfedezett játékok között válogattak, immár nagyobb rutinnal és sikerrel oldották meg a feladatokat. Felidéztük az előző órákon megismert fogalmakat játékos formában, hogy a diákok megismerjék a kulturális örökség fogalmát és négy típusát. Felhívtam a diákok figyelmét kulturális örökségünk tiszteletben tartásának és megőrzésének fontosságára.
Tematikus foglalkozás:
Heti témánk: Európa, mint közösség. A foglalkozást egy olyan videóval kezdtem, ami a világűrből nézve egyre közelítve mutatja be Európát. Megbeszélünk 1-2 dolgot: Miben nyilvánul meg számotokra, hogy európai polgárok vagytok? Mit tudtok az európai szellemi és kulturális hagyományokról? Képekkel segítettem őket! Kivetítettem egy képet Európáról és kitettem egy zászlót, célozva ezzel az Európai Unióra. Megbeszéltük: Mit jelent ez, mit tudnak róla? A projektmunka témája: Szerinted nyert vagy veszített az ország azzal, hogy csatlakozott az EU-hoz? Indokold meg válaszod!
Magyar fejlesztő foglalkozás:
A mai foglalkozás témája az alárendelő összetett mondatok felismerése volt.
Először egy rövid játékkal átismételtük a mondatok fajtáit a beszélő szándéka és logikai minőség szerint. Majd az egyszerű mondatok elemzése következett, ahol a különböző mondatrészek jellemzői kerültek elő 3 interaktív feladat során. Ezután következtek az alárendelő összetett mondatok elemzésének lépései, amelyeket szókártyákkal tettek sorrendbe a tanulók csoportos munkában. Majd ez alapján elemezték a zsákból kihúzott mondatokat. A javítás során a csoportok egymásét leellenőrizték, valamint egy plusz mondatot írtak egymásnak. Végezetül felvillantó játékkal kellett eldönteniük a mondat fajtáját.
Nagyon érdekes tanóra volt, amelynek során sokat bővültek a tanulók nyelvtani ismeretei.
Matematika fejlesztő foglalkozás:
Az órán a számok osztóit vizsgálták a diákok. Osztópárok keresésével több számot megvizsgáltak. Ezt követően az osztók számát figyelték meg. A vizsgált számokat osztóik száma alapján csoportokba sorolták; pontosan egy, pontosan kettő vagy kettőnél több osztójuk van. Prímszám, összetett szám fogalma fontos eleme volt a foglalkozásnak. A prímszámok kiválogatásának módszerével prímeket gyűjtöttek a gyerekek. Továbbá a prímszámok gyakoriságát, ikerprímeket figyeltek meg.
Német nyelvi foglalkozások:
A kvízműsorokat választottam a foglalkozás témájául, kapcsolódva az előző alkalommal feldolgozott témához. A gyerekeknek meg kellett alkotniuk német nyelven egy 10 kérdésből álló kvízsort, melyet bármilyen témában készíthettek az internet segítségével. A kvízfeladatot aztán a többieknek kellett megoldaniuk. Eljátszottuk, mint egy televíziós műsorban. Nagyon tetszett nekik ez a feladat, nem is sikerült befejezni, így a következő órán folytatni fogjuk.