2019. február 3. hét:
Európai Uniós foglalkozás:
Ezen az órán a diákok megismerhették saját kulturális örökségük európai dimenzióját. Megtapasztalhatták, milyen egy olyan új állandó kiállítás kurátorának lenni, amely a fiataloknak szól az Európai Unió kultúrájáról, történelméről és közös értékeiről, és amelyet egy új múzeumban, az európai népek közös múltjának és különböző tapasztalatainak megértését szolgáló Európai Történelem Házában rendeznek meg. A diákok megtanulták, hogy az Unió tagállamai közös kulturális örökséggel rendelkeznek, amely közös történelmünknek, kultúránknak és értékeinknek köszönhetően nem ismer határokat.
Tematikus foglalkozás:
Egyedül a nagyvilágban – a mai foglalkozáson ezt a témát dolgoztuk fel. A múlt alkalommal a külföldi iskolákról volt szó. Megbeszéltük, mi adhat még okot arra, hogy tartósabb ideig más országban éljünk.
Megvizsgáltuk a külföldi munkavállalás okait, következményeit! Milyen előnyei származhatnak a külföldiek befogadásából egy országnak, és milyen akadályok forrása lehet ez? Melyek lehetnek a befogadás feltételei? Vajon ugyanolyan jogok illetik-e meg a külföldről érkezőket, mint a befogadó ország polgárait? Bemutattam különböző jogokat, jogszabályokat. Megbeszéltük a véleményüket ezekről.
Magyar fejlesztő foglalkozás:
A mai napon a stílusképekkel és a nyelvi alakzatokkal foglalkoztunk. Ráhangolódásként részleteket kaptak a diákok egyes művekből, amelyeknek a szerzőjét, illetve a mű címét fel kellett ismerniük.
Ezután egy interaktív kvízzel felelevenítettük a metafora, megszemélyesítés, hasonlat, szinesztézia, allegória és metonímia jellemzőit, majd a versrészleteket elemezték stilisztikai szempontból páros munkában. Szókártyákat készítettek melléjük, amelyeken a megfelelő szókép és az vers címe szerepelt. Ezután összekevertük őket, és meg kellett keresniük a párjukat.
A nyelvi alakzatokkal folytattuk a tanórát, amelyeket az interaktív tábla feladatival elevenítettünk fel. Befejezésként 4 soros verset írtak, amelyben a megfelelő szóképnek kellett szerepelnie.
Matematika fejlesztő foglalkozás:
A foglalkozáson olyan számokkal kapcsolatban tettek oszthatósággal kapcsolatos megállapításokat a tanulók, amelyek vizsgálata során több oszthatósági szabályt is vizsgálni kell egyszerre. Ezen megfigyeléseket halmazok és azok metszeteinek kitöltése során végezték a tanulók. A gyerekek feladatok elvégzése után logikai kérdések eldöntésével tágították ez irányú ismereteiket.
Német nyelvi foglalkozások:
A mai foglalkozás témáját a gyerekek választották. Így a téma a média volt, melynek különböző formáit gyűjtöttük össze, majd azok legfontosabb jellemzőit is. A gyerekek elmondták ezzel kapcsolatos szokásaikat, milyen típusú műsorokat hallgatnak, néznek. Beszéltünk a különböző műsorfajtákról, illetve német nyelvű műsorújságot böngészve válogattunk nekünk tetsző műsorok között. Párbeszédes formában mondták el választásaikat.