2019.február 2. hét:
Európai Uniós foglalkozás:
A diákok egy rövid online játékot játszanak párban, amelyben kulturális örökségeket keresnek Európa térképén. Ez segíti őket abban, hogy megismerjék a kulturális örökség különböző fajtáit, és hogy tudatosuljon bennük, hogy mindannyian közös örökséggel rendelkezünk. A játék neve: „Detektívek a kulturális örökség nyomában…” . Először játsszuk ezt a játékot, így elsőként még a különböző lehetőségek feltérképezése zajlik.
Tematikus foglalkozás:
Mai témánk a változások voltak életünkben. Videó vetítéssel kezdtük a foglalkozást, ami egy külföldi iskolát mutatott be. Aztán megbeszéltük a látottakat. Melyek voltak a hasonlóságok, illetve különbségek. Kérdéseket tettem fel a gyerekeknek: Te tanulnál-e másik ország? Ha igen miért, ha nem azt is indokold meg! Megbeszéltük az iskolaváltás előnyeit és a hátrányait! Felmerült a kérdés, hogy vajon az ottani közösségbe teljesen be tudnánk-e olvadni? Milyen tulajdonságok szükségesek ahhoz, hogy valaki könnyen tudjon alkalmazkodni az új élethelyzetekhez. A foglalkozást szituációs játékkal zártuk, melynek során eljátszották a gyerekek, hogyan reagálnának egy külföldi diák megjelenésére az osztályban.
Magyar fejlesztő foglalkozás:
A mai napon az irodalmi művek csoportosításával foglalkoztunk.
Elsőként a tanulók egy interaktív játék során megismerhették a műnemek fajtáit és azok jellemzőit. Majd egy társasjátékon kellett végig haladniuk ezzel a tudással páros munkában. Ezután a műfajok csoportosítása következett szókártyákkal, csoportokban. A jó megoldásokat plakáton rögzítették a tanulók, amelyeket érdekes rajzokkal egészítettek ki, azután bemutatták azokat egymásnak. Végül egy nagy interaktív kvízben adtak számot tudásukról.
Érdekes, mozgalmas tanórát tudhattunk magunk mögött, amelynek során mindenki nagyon sokat tanulhatott.
Matematika fejlesztő foglalkozás:
Ezen alkalomból a számok 3-mal és 9-cel való oszthatóságát vizsgálták a gyerekek. Eddigi ismereteiket összegezték, majd az előző foglalkozás során említett ismeretanyagra építkezve az adott probléma megoldásának menetére magyarázatot kerestek illetve adtak. Számok tulajdonságait vizsgálták. A két oszthatósági szabályt összehasonlították, következtetéseket vontak le a példák megoldása során. Állítások és azok megfordításának igazságát elemezték.
Német nyelvi foglalkozások:
Ismét a farsangi hagyományt dolgoztuk fel. Ezúttal élményszerűen dolgoztunk a témában, hiszen az iskolai farsangi rendezvény lezajlott, s ez kellő témát biztosít a foglalkozásunknak. Plakát formájában idéztük fel az egyes jelmezes produkciókat, melyeket német nyelvű feliratokkal láttunk el. Ez egy kicsit más oldalról közelítette meg a témát, de mégis nagy élvezettel és jó hangulatban dolgoztak a gyerekek.
A csoportmunkák eredményét aztán bemutatták egymásnak.