2019. február 1. hét:
Európai Uniós foglalkozás:
A farsangi ünnepkör hagyományait idéztük föl a foglalkozáson. Utánanéztünk, hogy melyik országokban hogyan ünneplik ezt az eseményt. Központi szerepet kapott aztán a velencei karnevál, melynek kapcsán Olaszországot, azon belül Velencét ismertük meg jobban különböző videofilmek segítségével. Tetszett a gyerekeknek ez a másfajta megközelítése a karneváli hangulatnak. Személyes élményeket is meséltek arról, hogy amikor Velencében jártak, milyen formában találkoztak pl. az álarcok legkülönbözőbb mintáival.
Tematikus foglalkozás:
A foglalkozás témája a jövő, a boldogság, a tervek voltak. Beszélgetéssel kezdtem a foglalkozást. Kérdéseket tettem fel a gyerekeknek pl.: Hogyan látod most saját életedet? Mi az, ami örömet szerez? Mitől vagy szomorú? Mivel vagy elégedett és elégedetlen?
Ezután képeket tettem fel a táblára, amin különböző tárgyak, élethelyzetek vannak. A kérdés, amire válaszolniuk kellett: Melyik dolog vagy helyzet tenne boldoggá és miért?
A foglalkozás végén projektmunkát végeztek: le kellett rajzolniuk, hogy őket mi tenné tenne igazán boldoggá! Nagyon érdekes megoldások születtek, meglepő volt, ahogyan a gyerekek reagáltak a feltett kérdésekre. A kezdeti gátlások után egyre bátrabban vettek részt a beszélgetésben és tárták fel a többiek előtt is titkaikat.
Magyar fejlesztő foglalkozás:
A mai napon folytattuk a verstani ismeretekkel való foglalkozást.
Elsőként átismételtük, amit az ütemhangsúlyos verselésről tanultunk az előző órán. Ehhez párosító játékot játszottunk, amelynek során meg kellett találni a vers ütemhangsúlyos leírását.
Ezután az időmértékes verselés szabályai következtek, amelyet egy rövid, humoros versbe foglaltunk, hogy ne felejtsük el. A verslábakat nevekből kellett kitalálniuk a gyerekeknek, majd ezeket fel kellett ismerniük egy vers alapján, amelyet az interneten találnak a QR kód leolvasása után.
Matematika fejlesztő foglalkozás:
A foglalkozás során ismétlődéseket, periodusokat figyeltek meg a tanulók. A tapasztaltak megfigyeléséből következtetéseket vontak le. Maradékokat vizsgáltak, maradékokkal számoltak. Az ismeretanyaggal kapcsolatosan játékokat játszottunk. A hétköznapi életből vett példákkal tevékenykedtek, például az időpontokkal, dátummal. Szöveges feladatokat oldottak meg a témakörön belül.
Német nyelvi foglalkozások:
Mivel a február a farsangi időszak hónapja, ezért a foglalkozás témájául is ezt az ünnepet választottam. Az Amerikából jöttem…..című játékkal felidéztük azokat a jelmezötleteket, amelyeket a gyerekek ismerhetnek már. Majd további jelmezeket kellett egy titkosírással elkészített feladatlapon megfejteniük. A farsang szokásának és hagyományainak felelevenítését is elkezdtük, beszélgettünk arról, hogy mi jellemzi ma és mi jellemezte régen ezt az ünnepet.