2019. január 1. hét:
Európai Uniós foglalkozás:
A szilveszteri és újévi szokások jó alapul szolgáltak a foglalkozáshoz. Utánanéztünk, hogyan ünneplik a különböző európai országokban a szilvesztert. Milyen ételeket, italokat fogyasztanak, mivel töltik az év utolsó éjszakáját. Kitértünk az újévi babonákra és hagyományokra is. Érdekességként távolabbi országok, kontinensek szokásait is megismertük. Az időeltolódás kérdéséről is beszélgettünk az újévköszöntés apropóján.
Tematikus foglalkozás:
A mai foglalkozáson egy újabb közösséggel ismerkedünk meg. Beszélgetéssel kezdünk, mint minden alkalommal. Megkérdeztem: tudják e mi az a virtuális közösség, virtuális világ. Ezzel kapcsolatban megnézünk egy rövid videót. Megbeszéljük a látottakat. És evvel kapcsolatban érkeznek a kérdéseket.
Pl.: Tartozol-e valamilyen virtuális közösséghez? Mennyire ismered ennek tagjait? Mi köt össze velük? Hogyan tartjátok a kapcsolatot? Milyen akadályokkal találkozhatsz a közösségi oldalakon? Mire kell vigyáznunk adatainkkal kapcsolatban? Hogyan illik viselkedni a virtuális térben?
Magyar fejlesztő foglalkozás:
A mai napon a mondat egyszerűbb bővítményeit vettük át. Elsőként csoportokat alakítottunk, majd memóriajátékot játszottak a tanulók a hely-, idő, társ- és eszközhatározóval kapcsolatban. Ezután mondatelemzési gyakorlatokat végeztek, majd feladatokat készítettek a többi csoport számára. Végül egy interaktív játékkal zártuk a foglalkozást, amelynek során csak úgy tudott a csoport továbbhaladni, ha megtalálta a megfelelő határozót. A foglakozás során az ismeretek előkerülésével elmélyült munka kezdődött, amely a tanóra többi részében is folytatódott. Nagyon hatékony órát töltöttünk együtt.
Matematika fejlesztő foglalkozás:
A tevékenységek során periódusok felfedezésével, periodikus minták készítésével foglalkoztunk. A feladatok egyrészt a mindennapi életből vett, másrészt a matematikában megtapasztalható területeket érintette. A foglalkozás során a periódus fogalmának mélyítése, többirányú megközelítése jellemző volt.
Német nyelvi foglalkozások:
Foglalkozásunk témáját az újévi szokások, köszöntők adták. Játékos formában (Weihnachtsbingo) feltérképeztük, hogy ki mivel foglalkozott a téli szünetben, hol töltötte az ünnepeket, illetve a szilvesztert. A különböző újévvel kapcsolatos szimbólumok jelentését tisztáztuk, majd újévi babonákról, köszöntőkről beszéltünk. A foglalkozáson előtérben volt a szóbeliség, az élményszerű történetmesélés. A gyerekek érdeklődve hallgatták egymás élménybeszámolóját, kérdésekkel bővítve azok részletességét.