Európai Uniós foglalkozás:
Olyan közlekedéssel kapcsolatos kezdeményezéseket, újításokat ismertek meg a gyerekek ezen a foglalkozáson, amelyek valamely országban már működnek. Megismerték az E-Bike fogalmát, érdekességeket olvastak róla az interneten, az autómentes napokkal kapcsolatos információkat gyűjtöttek. Utánanéztek és elmesélték azokat az érdekes, különleges versenyeket, melyeket különböző fura járműveknek szerveznek Európa egyes országaiban.
Tematikus foglalkozás
Képeket láthatnak csoportokról. Sorba kell rendezni őket. Megbeszéljük miért azt a sorrendet választották. Megbeszéljük, van e kapcsolat köztük, és ha van miért?! Különböző csoportokból, csoportlánc kialakítása. A foglalkozás nagy része frontálisan zajlott.
Magyar fejlesztő foglalkozás:
A mai napon a névszók jelezése és ragozása, valamint a viszonyszók voltak a foglalkozás középpontjában. Elsőként a toldalékok fajtáit és azok jellemzőit párosították a tanulók, majd egy plakáton rögzítették azt kreatív módon csoportmunkában. Ezután megoldottak négy feladatot a névszók jeleivel és ragozásával kapcsolatban feladatlapon, majd interaktív táblán. A viszonyszók fajtáit egy társasjátékkal ismételtük át, amelyben jó válasz esetén lehetett tovább haladni. A csapatok egymással is versengtek, hogy ki ér előbb a célba. A foglalkozás jó hangulatban telt, nagyon élvezte minden résztvevő.
Matematika fejlesztő foglalkozás:
Szimmetrikus alakzatok vizsgálatával foglalkoztak a gyerekek. Kepler munkásságával, hópehelykristályok hatos szimmetriáját kutatták. Rajzokat, mikroszkopikus felvételeket elemeztek. Leonardo Da Vinci alkotásait tekintették meg, majd a szimmetriákat fedezték fel. Szó esett az aranymetszés és a forgásszimmetria fogalmáról is.
Német nyelvi foglalkozások:
A mai foglalkozáson a levélírás került előtérbe. Egy meghívást kellett a gyerekeknek levélformába öntve megfogalmazni, amelyben meghívják osztálytársaikat magukhoz egy szülinapi partira. El kellett magyarázniuk, hogy hogyan találnak oda a lakásukhoz, mely közlekedési eszközöket vették hozzá igénybe, milyen irányban haladjanak. A leveleket együtt javítottuk, majd felolvasták egymásnak.