Európai Uniós foglalkozás:
Az Európai Unió országainak közlekedési szokásait jártuk körbe az órán. Hasonlóságokat és különbségeket kerestünk az országok közlekedési szabályai között (jobb, illetve baloldali közlekedés, megengedett legnagyobb sebesség, alkoholfogyasztás szabályai). Utánanéztünk és megbeszéltük, melyek a feltételei az országok közötti utazgatásnak, milyen igazolványokra, igazolásokra, biztonsági intézkedésekre van szükség ahhoz, hogy valamely ország közútjait használhassuk. A gyerekek személyes élményeiket is elmesélték egymásnak.
Tematikus foglalkozás
Képeket vetítettem ki, amiken önkéntes munkákat láthattak. Nekik kellett kitalálni, hogy mi a közös a képekben. Beszélgettünk az önkéntességről és annak fontosságáról. Van e olyan aki esetleg már részt vett valamilyen önkéntes munkában?!
Páros munkában ki kellett találniuk valami önkéntes dolgot, amivel segíteni tudnának! Rajzolhattak hozzá és írniuk kellett egy olyan szöveget, ami felkelti az emberek figyelmét és meghozza a kedvüket az adományozásra.
Magyar fejlesztő foglalkozás:
A mai napon Arany János életét, a Toldit és A walesi bárdokat idéztük fel.
Először egy puzzle-t kapott minden csapat, amelyből Arany János életével kapcsolatos képet kellett kirakni és megmagyarázni, hogyan kapcsolódik a költőhöz. Majd egy interaktív kvízt töltöttek ki a gyerekek Arany János életével kapcsolatban. A Toldit az interaktív táblán idéztük fel, amelynek során sorba rakták az eseményeket, és elmondták az egyes énekek tartalmát. Végül A walesi bárdok versszakait tették sorba, és adták elő csoportonként. A foglalkozás jól sikerült, és közben (játszva) nagyon sokat tanultak a gyerekek.
Matematika fejlesztő foglalkozás:
Az óra során a tanulók a tengelyes tükrözés tulajdonságait vizsgálták különböző képek elemezése során. Először négyzethálón végeztek tükrözéseket. A tükrözések elvégzése során különböző helyzetekben állt a tengely a tükrözendő alakzathoz képest. Az alakzatok sokfélesége vitt változatosságot a tükrözések elvégzése során. A feladatok megoldása során több esetben olyan alakzatok keletkeztek, amelyek a diákok számára meglepő eredményt hoztak a kiindulási helyzethez képest.
Német nyelvi foglalkozások:
Ezúttal visszatértünk azokhoz az általános témákhoz, melyek a mindennapi tanulási folyamatok részét képezik. A feladat a közlekedéssel kapcsolatos ismeretek felelevenítése volt. A közlekedési eszközök átismétlése után következett egy útleírás, melyhez a gyerekek egy térképet használtak. A feladat az volt, hogy jussanak el A pontból B pontba. Az útbaigazításhoz szükséges kifejezéseket megbeszéltük, összegyűjtöttük. Ezután páros munkában végezték el a feladatot.