Európai Uniós foglalkozás:
Előkészítendő a hamarosan esedékes testvériskolai látogatást, a gyerekek tájékozódtak, információt gyűjtöttek a településről, ahova hamarosan utazni fognak. Az internet segítségével fotókat, adatokat gyűjtöttek Lengyeltótiról. Ezután hozzáfogtunk, hogy elkészítsük a cikói iskola bemutatkozó prezentációját.
Tematikus foglalkozás:
Beszélgetéssel kezdtük a mai foglakozást is. A következő kérdések hangzottak el: Hogyan működik a mi iskolai közösségünk? Mi határozza meg, kinek mi a feladata? Kiből lesz vezető? Hogyan tudja a közösség az egyén képességeit hasznosítani? Mennyire lehet kitűnni a közösségből, mennyire kell beolvadni? Lehet-e valaki magányos egy közösségben?
Mikor működik igazságosan egy közösség? Miért kell mindenkinek felelősséget vállalnia?
Milyen közös tulajdona lehet egy közösségnek? Hogyan kell bánni vele?
Miután megbeszéltük ezeket a kérdéseket drámajáték segítségével előadjuk a mi kis csoportunk működését.
Magyar fejlesztő foglalkozás:
A mai foglalkozáson Petőfi Sándorral és a János vitéz című művével foglalkoztunk.
Elsőként csoportokra osztottam a tanulókat, majd egy-egy borítékban található puzzle-t húzhatott a csapat vezetője. Ezeken képek voltak: Petőfi Sándor, Szendrey Júlia, Petőfi szülőháza, kokárda, Arany János, János vitéz címlapja. Kirakták a képeket, majd mindenki elmondta, hogyan kapcsolódik az ő képe az előző csapatéhoz. Ezután kitöltöttek egy internetes totót Petőfi Sándor életéről. A következő feladatban a János vitézzel kapcsolatos interaktív feladatot készítettem nekik, melynek linkjét elküldtem a csapatok tabletjére. Itt sorrendbe rakták a mű történéseit, majd válaszoltak a szereplőkkel kapcsolatos kérdésekre. Végezetül a fogalmakat párosították a meghatározásukkal.
Matematika fejlesztő foglalkozás:
A foglalkozás során racionális számokat rendszerezték a gyerekek. Halmazokba rendeztek. Értelmezték a hányados alakban felírt törteket. Vizsgálták a vegyes törteket, törteket. Értelmezték ezeket. Továbbá alapműveleteket gyakoroltak.
Német nyelvi foglalkozások:
Ezen a héten a képleírásokat helyeztük előtérbe. Hogy érdekesebbé tegyem a feladatot, először puzzle formájában csoportmunkában kellett összerakni egy színes képet, melyek mindegyike valamilyen módon kapcsolódott az ősz évszakához. Miután a gyerekek megtalálták a témakörön belül azt a kisebb témát, melyről a kép árulkodott, az volt a feladatuk, hogy közösen készítsenek egy 6-8 mondatból álló képleírást. Az önálló munkát követően aztán bemutatták egymásnak a fotójukat és a képleírást. A beszámolók végén a többi csoport kiegészítette a képleírást.