Európai Uniós foglalkozás:
Ezt a foglalkozást a gyűjtőmunka uralta: a gyerekeknek olyan állat-, növény-, étel- stb fajtákat kellett gyűjteniük, melyek egy-egy Eu-s tagállamról kapták a nevüket? Miután egy verseny keretében megpróbálták a lehető legtöbbet összegyűjteni, kivetítettük és bemutatták a képeket. (Pl.: Német juhász, német dog, magyar vizsla, ír szetter). Egy-egy kiválasztott fajtáról esetleg kiselőadást is készíthettek annak eredetéről, különböző érdekességekről a témában.
Tematikus foglalkozás:
A foglalkozást szituációs játékkel kezdem, amibe bevonom őket is. Lényege, hogy megbeszéljük mi az a demokrácia és miért fontos.
Egész foglalkozáson csoportokban dolgoznak! Mindegyik csapat különböző csoportról írt. Megalkotja a bekerülés feltételei, szabályait és a szabályszegések következményeit. Óra végén mindegy csoport bemutatkozik. Meghallgatjuk az egyéni véleményeket, melyek a harmonikus életet elősegítik csoporton belül.
Magyar fejlesztő foglalkozás:
A mai foglakozáson az ige és a ragozása volt a témakörünk. Mozgásos játékkal kezdtük az órát, amelynek során mindenki húzott egy igét tartalmazó lapot, és be kellett állnia a megfelelő csoportba (cselekvést fejez ki, történést fejez ki, létezést fejez ki). Ezután az ige ragozása került elő, ahol a szétvágott mondatot tartalmazó lapokat állították össze csoportmunkában. Majd az igeidők kapcsán több feladatot is megoldottunk az interaktív tábla segítségével. Végül az igemódokat gyakoroltuk, ahol a csapatok a helyes megoldásokkal pontokat gyűjthettek. Érdekes, izgalmas óra volt, nagy tudásanyagot sikerült rövid idő alatt átismételni.
Matematika fejlesztő foglalkozás:
Az egész számok értelmezése, összehasonlítása, összeadása, kivonása, szorzása, osztása ismétlésre került a foglalkozás során. Ezt követően egyszerűbb és összetettebb műveletsorok megoldását gyakorolták. A derékszögű koordinátarendszerben “torpedóztak”, rajzoltak a tanulók.
Német nyelvi foglalkozások:
Folytattuk az ősszel kapcsolatos ismereteink bővítését. Ennek a foglalkozásnak a témája a Vénasszonyok nyara volt. Átismételtük, bővítettük az őszről mint évszakról, valamint az időjárásról tanultakat. Egy képleírást készítettek csoportmunkában, melynek témája az ősz volt. Megismerkedtünk Hanna Harusch: Wenn es regnet című versével, melyet feldolgoztunk, majd mi is megpróbáltunk egy rövid őszi verset megírni.