Tematikus foglalkozás – Európai Unio
Ez a foglalkozás is az Európai Unióról szólót Ez egy merőben új lehetőséget teremt a gyerekeknek, hogy a tágabb környezetükről megszerzett tudásukat bővítsék. A foglalkozások tematikáját ismét a www.europa.eu/kids-corner internetes oldal alapján építettem föl. Ehhez felhasználtuk továbbá a már rendelkezésünkre álló, saját magunk által elkészített játékokat, anyagokat. A gyerekek nagy érdeklődéssel fordultak a téma felé, érdekli őket a környező országok és népek élete, kultúrája. A további foglalkozások alkalmával igyekszünk ismereteiket kötetlen keretek között, játszva bővíteni.
Tematikus foglalkozás
Az előző foglalkozásunkat folytatva a következő foglakozáson képeket láthattak a táblán gyerekekről különböző szituációkban. Megbeszéltük, hogy milyen kapcsolat lehet köztük és erre miből következtetnek? Miért fontosak a barátságok, kapcsolatok életünkben? Mikor alakulhat ki barátság emberek között. Szituációs játékokkal mutattunk be különböző helyzeteket! Majd egy kis videót vetítettem le, ami szintén a fiatalok csoportjairól beszélt! Megbeszéltük, hogy ők milyen csoportokba tartoznak és ez miért jó esetleg rossz? A témakör végén bemutatták kedvenc csoportjaikat társaiknak.
Nyelvi foglalkozás
A nyelvi foglalkozások keretében első alkalommal megismerkedtünk a foglalkozások várható tematikájával. Az órán azok a 7-8. osztályos diákok vesznek részt, akik várhatóan szívesen csatlakoznak majd a táborozás, illetve kirándulások adta lehetőségekhez. A foglalkozások elsődleges célja a szóbeliség fejlesztése lesz, tehát leginkább a beszélgetések, párbeszédes szituációs játékok kerülnek majd előtérbe.
Tantárgyi fejlesztés – magyar
A tanulókkal játékos feladatokkal, csoportmunkában dolgoztuk fel a különböző nyelvtani vagy irodalmi témákat.15-én a hangalak és jelentés témakörét jártuk végig, szójátékokkal, érdekes feladatokkal.
A foglalkozások nagyon jól sikerültek, a diákok élvezték az érdekes, játékos feladatokat. Csoportmunkában szívesen dolgoztak, a dramatizálás folyamán pedig színészi képességeik is fejlődtek.
Tantárgyi fejlesztés – matematika
A foglalkozások fókuszpontjában az eddig tanult mennyiségek rendszerezése állt. Először a hosszúsággal, területtel és térfogattal kapcsolatos ismereteinket elevenítettük fel. Átismételtük a mennyiségek közötti összefüggéseket. Felelevenítettük a térfogat és az űrmértékek közötti kapcsolatot.