Európai Uniós tematikus foglalkozás:
Az előző foglalkozás sikerességén felbuzdulva újra játékos feladatokra került sor. A gyerekek házi feladat formájában készítettek, nyomtattak, rajzoltak országokra jellemző jelképeket, híres épületeket, címereket. Ebből feladványokat készítettek egymásnak. Nagyon élvezték a közös játékot, a játékvezető és játékos szerepét is.
Tematikus foglalkozás:
Beszélgetést folytattunk a családi hagyományokról, majd összehasonlítottuk azokat más nemzetekével.
Levetítettünk egy videót, melyben különböző kultúrákat mutatnak be.
Megbeszéltük, hogy melyikhez tartoznának és melyikhez nem, miért?
A szöveg alapján kapcsolatokat, kultúrákat, találkozásokat elemeztünk, majd képek alapján különböző kultúrákat vizsgáltunk meg.
Magyar fejlesztő foglalkozás:
A határozószók és egyéb szófajok témája nagyon fontos a magyar nyelvben. Mivel elég nehéz őket felismerni, ezért az ismeretek felelevenítése után egy társasjátékot kellett készíteni a megtanulásukhoz. A tanulók játéktáblát készítettek, szabályokat alkottak, vicces feladatkártyákat rajzoltak. A tanóra végén a csapatok kipróbálhatták egymás játékát.
Matematika fejlesztő foglalkozás:
Egyenlőtlenségek megoldásával kapcsolatos ismereteket alkalmaztuk és szilárdítottuk meg. A megoldások során zárójel felbontást és negatív racionális számokkal kapcsolatos műveletvégzés (szorzás, osztás) sajátosságait gyakoroltuk.
Német nyelvi foglalkozások:
Ezen a foglalkozáson összegeztük a szabadidő témában elsajátított ismereteinket. A gyerekek kisebb csoportokra osztva egy-egy képleírásos feladatot oldottak meg. Ennek során alkalmaztunk különböző kooperatív technikákat, mint például az ablak-módszert. Ezáltal valamennyi tanuló hozzá kellett, hogy tegye a saját ismereteit, illetve véleményét a témához. Majd a foglalkozás második felében összegeztük, kiegészítettük az elmondottakat.
2018. május 4. hete