Európai Uniós tematikus foglalkozás:
Ez alkalommal elszakadva az internet adta lehetőségektől játékos formában, kép- és szókártyák, illetve barkochbajáték segítségével hoztuk felszínre az eddig elsajátított ismereteinket. A gyerekek országokra jellemző jelképeket, szavakat húztak, melyekből következtetniük kellett valamely országra. Az összegyűjtött jelképekhez további szavakat, képeket kellett gyűjteniük. A tevékenykedtetésen, mozgáson alapuló foglalkozás a változatosság élményét nyújtotta a gyerekeknek, ezért valamennyi feladatot szívesen végezték.
Tematikus foglalkozás:
A mai foglalkozást a Himnusz és a Szózat felmondásával kezdtük. Aztán néztünk egy rövid bemutató videót Magyarországról. Beszélgettünk a magyar kultúra elemeiről, Magyarország jelképeiről.
Ki hogy kötődik a szülőföldhöz? Magyarország és a magyar kultúra bemutatása volt a csoportok feladata.
Beszélgetést kezdeményeztünk a saját környezetünk megismerésének lehetőségeiről, illetve arról, hogy hogyan kötődnek a szülőföldhöz?
Magyar fejlesztő foglalkozás:
A mai témánk – a névszók jelezése és ragozása – igen nehéz a diákok számára. Párosítós játékkal kezdtük az órát, ahol megkeresték a jelek és ragok a párjaikat. Ezután egy történetet dolgoztunk fel, amelyben a szavak jeleit és ragjait felismerték a tanulók, majd egy plakáton csoportosították őket, és vicces rajzokat készítettek melléjük, mert így könnyebb megjegyezni. Nagyon élvezték a munkát.
Matematika fejlesztő foglalkozás:
A foglalkozás során egyenletekkel megoldható szöveges feladatokat oldottunk meg. Gyakoroltuk – a feladat megfogalmazása alapján – az algebrai kifejezések felírását, az összevonást és a behelyettesítést.
Német nyelvi foglalkozások:
A mai foglalkozás alkalmával előtérbe helyeztük a hallás utáni szövegértés fejlesztését. Olyan fiatalokkal készített interjúkat hallgattunk meg, akik a saját szabadidejükről meséltek. Ezzel kapcsolatban kellett különböző típusú feladatokat megoldani (igaz/hamis, feleletválasztós, kifejtős stb.). A cél az anyanyelvi kiejtés értésének fejlesztése volt. A gyerekek elmondták, hogy mennyivel nehezebb megérteni egy anyanyelvi beszédet, mint az iskolában tanult irodalmi német nyelvet. Beszélgettünk arról, hogy hogyan lehet megkérdezni, illetve megkérni udvariasan a beszélőt, hogy ismételje meg az elmondottakat a jobb megértés érdekében.
2018.május 3. hete