Tematikus foglalkozás
Beszélgetést folytattak az iskoláról, mint csoportról/közösségről. Kiderítették, kötődnek-e a gyerekek az iskolához? Milyen hatással lehet rájuk, ha jó/nem jó közösségbe kerülnek iskolán belül. Majd felolvastak egy verset, amely alapján a feladat az volt, hogy megfogalmazzák a tanulók a társakért vállalt felelősséget. Az óra végi projekt munka a régi és új iskola ábrázolása, a hasonlóságok és különbségek kihangsúlyozása volt. Elmondták véleményüket azzal kapcsolatban, hogy szerintük a régi vagy a mai iskolásoknak nehezebb a dolguk. A kialakult vitában ügyesen érveltek, érdeklődtek egymás véleménye iránt.
Európai Uniós tematikus foglalkozás:
Ezúttal folytatva az előző foglalkozáson elkezdett témát, prezentációt készítettek a gyerekek az EU-ban élő híres személyiségekről. Elsősorban azokra a politikusokra, sportolókra, színészekre, sportolókra fókuszáltak, melyeket mindenki ismeri. Velük kapcsolatban kerestek információkat, érdekességeket, majd elkészítettek egy PPT bemutatót. Óra végén néhányan bemutatták a többieknek az általuk előnyben részesített személyek portréját. Kellemes hangulatú foglalkozást tartottak.
Magyar fejlesztő foglalkozás:
A pünkösdre hangolódva mondatalkotással, játékos feladatok megoldásával tovább gyakorolták a gyerekek a névmások fajtáit. Az óra jó hangulatban telt, a gyerekek aktívan részt vettek az órán
Matematika fejlesztő foglalkozás:
A következő foglalkozáson a szöveges feladatok értelmezése és gyakorlása volt a feladat, aminek a végén együtt átbeszélték a helyes megoldásokat.
Német nyelvi foglalkozások:
A következő foglalkozáson folytatták az előző órán elkezdett témát, mely a hobbi és szabadidő volt. Előzőleg már összegyűjtötték az előzetes ismereteket ebben a tárgykörben, melyet most egy szabad beszélgetés formájában igyekeztek aszerint rendszerezni, hogy melyek állnak közel a gyerekek érdeklődéséhez és melyek azok, melyek nem. Feldolgozták a témát annak megfelelően is, hogy mik lehettek a szüleik és nagyszüleik szabadidős tevékenységei, s hogy azok ma még mennyire vannak jelen életükben. Beszélgetést folytattak arról is, hogy mennyi szabad idejük van a mai gyerekeknek.
2018. május 2. hete