Tematikus foglalkozás
A mai foglalkozáson az önismeret, a közösségi tudat, ok-okozati összefüggések megbeszélése volt a középpontban. A gyerekek feladata az volt, hogy önmagukkal kapcsolatban soroljanak 5-5 jó, illetve rossz tulajdonságot. Ugyanezt megpróbáltuk összevetni a többiek véleményével is. Megerősítették, illetve megcáfolták egymást. Összegyűjtöttük azokat a tulajdonságokat, melyekkel egy közösségben rendelkezni szükséges. Összevetettük saját igényeinket, szükségleteinket, érdekeinket a közösség érdekeivel. Gyakoroltuk a kommunikációt, szabályalkotást. Óra végén „diákparlament”-eset játszottunk.
Európai Uniós tematikus foglalkozás
Interaktív feladatok helyett most a térképhasználattal foglalkoztunk. A gyerekek Európa térképén tájékozódva fedezték fel az Európai Unió országait, illetve azok fővárosait. Megkerestük a szomszédos országokat, nagyobb folyókat, tavakat. Felsoroltuk azokat az országokat, melyeket tenger határol. A gyerekek elmesélték, hogy ki melyik országban járt már. Megterveztük egy képzeletbeli utazás úti tervét is.
Tantárgyi fejlesztés – magyar
A mai órán a mondák világába kalauzoltam el a tanulókat. Érdekes magyar mondákat olvastunk, majd dramatizáltunk el. Interaktív feladatokkal lett színesebb a foglalkozás.
Tantárgyi fejlesztés – matematika
A foglalkozás első részében mértékváltással, százalékszámítással, egyenletek megoldásával kapcsolatos feladatokat oldottunk meg. Ezek a feladattípusok az eddigi órák során már gyakorlásra kerültek. Az egyéni munkát javítva, pontozva értékeltük az eredményességet. Ezt követően az összetett számok, prímszámok, oszthatóság témakörét elevenítettük fel.
Nyelvi foglalkozások – német
Ezen a foglalkozáson a napirend volt a téma. Játékos feladat keretében sorrendbe állítottuk egy személy napirendjének képeit. A témakörrel kapcsolatos előzetes ismeretek felelevenítése után sor került az idő gyakorlására is. A játékórák segítségével biztos tudásra tettünk szert az óra leolvasásában. A foglalkozás második felében a gyerekek csoportos munkával összegyűjtötték azokat a tevékenységeket, melyeket a napjuk során csinálnak. A közös „programokat” végül egy nagy napirenddé alakítottuk.
2018. április 2. hete