Tematikus foglalkozás:
A foglalkozást a Kam tükre című koreai népmese feldolgozásával kezdtük. Aztán minden tanuló belenézett a saját tükrébe és megpróbálta elmondani, hogy mit lát abban. Ha mások rád néznek, a külsődet látják, de milyen vagy valójában? Ezek után összegyűjtöttünk külső és belső tulajdonságokat.Megállapítottuk, hogy minden ember egy külön személyiség, és bár lehetnek azonosságok, de nem vagyunk egyformák. Meglepett-e a társad azzal, hogy hogyan lát téged? Érdekes volt összehasonlítani saját magukról alkotott képet mások véleményével.
Európai Uniós foglalkozás:
Az ősz az iskolakezdés ideje és ezen a foglalkozáson körbejártuk mindazokat a dolgokat, melyek megnehezítik sok gyermek iskolakezdését. Kitértünk az anyagi és egyéb okokra is, és megnéztük, hogy a környező országokban melyek az iskolakezdés szabályai, vannak-e a különböző iskolákban olyan szokások, szabályok, melyek teljesen szokatlanok a magyar gyerekek számára. Beszéltünk az iskolai zaklatás, a beilleszkedési nehézség témaköréről is, kerestünk megoldási lehetőségeket ezen problémák megoldására.
Magyar fejlesztő foglalkozás:
A mai órán a népmesék jellemzőivel foglalkoztunk. Elsőként a wordwall.net oldalon készített feladatott oldották meg, amelyben a különböző népmesei eszközöket nevezték meg a tanulók. Ezután az eszközök segítségével páros munkában alkottak egy mesét, amelyben a megadott szempontoknak meg kellett felelni: tündérmese legyen a következő szereplőkkel: öreg király, három királylány, ördög, szegénylegény, táltos paripa, valamint legyen benne 3 próba. Az óra végén a gyerekek felolvasták egymásnak a meséiket. Nagyon kreatív, 21. századi mesék keletkeztek, amelyek a tündérmese valamennyi jellemzőjét viselték. Jó hangulatú, érdekes foglalkozáson vehettünk részt.
Matematika fejlesztő foglalkozás:
Ez az alkalom a természetes számok körében végzett vizsgálódásokkal kezdődött. Számkör bővítése és a számfogalom mélyítése került sorra. Ezt követően a tízes számrendszerrel, a helyi értékek, alaki értékek, valódi értékek megállapításával kapcsolatos feladatokkal foglalkoztunk.
Német nyelvi foglalkozások:
A tanév második foglalkozásának fő témáját az ősz adta. Rengeteg ősszel kapcsolatos szó, kifejezés birtokában vannak a gyerekek, melyeket a játékos feladatok, rejtvények, dalszövegek összeállítása, egyéb változatos feladatok segítségével idéztünk fel. Érveltünk az ősz mellett és ellen, összeszedtük azokat az okokat, melyek miatt az ősz lehet valakinek a kedvenc évszaka, illetve ami miatt nem kedveljük. A foglalkozás második felében egy szófelhő segítségével elkészítettük az ősz ábráját.