Heti foglalkozások 57.

Tematikus foglalkozás:

Közösségépítő játékokkal kezdtük a foglalkozást, melynek célja az ismerkedés és a csoport összehangolása volt. Megfogalmaztuk a szabályokat és az elvárásokat, amelyek megkönnyíthetik a csoportba való sikeres beilleszkedést. Mivel a legtöbbször alkalmazható munkaformánk a beszélgetés, ezért külön kiemeltem a megfelelő kommunikációt, az elfogadást és a kulturált hangvételű vitát.

Végezetül megállapodtunk, hogy a foglalkozásokon elhangzott bizalmas dolgokról másoknak nem beszélünk.

Európai Uniós foglalkozás:

Az új tanév kezdetén egy szünidei lábnyom elkészítése volt a feladat, ami azt jelentette, hogy a gyerekek kis csoportokba verődve készítették el azt a térképet, melyet bejártak a nyár folyamán. Készítettünk országon belüli térképet és Európa térképet is. Ezeken a gyerekek különböző jelekkel és színekkel jelölték a saját útjukat. Sokan jöttek rá arra, hogy ugyanazon a helyeken jártak, mint társaik, illetve megnéztük azt is, ki jutott a legmesszebbre a lakóhelyétől.

Magyar fejlesztő foglalkozás:

A mai órán a népmese és a műmese műfajával foglalkoztunk.

Elsőként a kahoot.it oldal segítségével megoldottak a gyerekek egy kvízt, amelyben a népmese és a műmese jellemzőiről, a mesék felismeréséről volt szó.  Ezután csoportmunkában dolgoztak. Készítettek egy plakátot a fontosabb jellemzőket figyelembe véve. Mindegyik mellé rajzoltak is, hiszen így könnyebb megjegyezni őket. A tanóra végén bemutatták egymásnak a műveiket. Nagyon érdekes, tanulságos foglalkozás volt, amelyben sikerült rendszerezni a gyerekek tudását.

Matematika fejlesztő foglalkozás:

A foglakozás során elvégzett feladatok a gyerekek halmazokkal kapcsolatos ismereteit bővítette, mélyítette. A mindennapi életből vett példák során értelmezték az alaphalmaz, részhalmaz, üres halmaz, metszet, egyesítés fogalmait. Ezen kívül elemek felsorolásával, halmazokba rendezésével és halmazok jellemzésével is tevékenykedtek. Továbbá igaz, hamis állításokat fogalmaztak meg.

Német nyelvi foglalkozások:

A tanév első foglalkozásán a nyári szünet élményeinek felidézésén volt a hangsúly. Egy Ferien-Bingo nevű játék segítségével a gyerekek felmérést végeztek társaik körében arról, hogy ki mivel töltötte a nyári szünetet. A különböző tevékenységekhez alanyokat gyűjtöttek, majd tulajdonképpen egymásról mondtak mondatokat a megszerzett információk alapján. A foglalkozás második felében aztán végeztünk egy csoportszintű összesítést is, ami segítségével fel tudtunk állítani egy rangsort a különböző szünidei tevékenységek között. Érdekes volt mindenki számára azzal szembesülni, hogy a csoportban mit csináltak a legtöbben.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.