A foglalkozás előtt a gyerekek berendezték a termet az előadó utasításának megfelelően. A székeket, padokat úgy helyezték el, hogy a terem közepén egy nagy tér maradjon. A foglalkozást vezető Keresztesy Veronika már volt az iskolánk vendége, így a tanulók már ismerősként üdvözölhették. Ettől függetlenül röviden bemutatkozott, majd néhány mondatban ismertette elvárásait a játékok során. Felhívta a tanulók figyelmét arra, hogy az érzékenyítő tréning célja a tolerancia és a befogadókészség növelése. Egy csapatépítő játékkal kezdődött a foglalkozás, amelynek célja a memória- és figyelemkoncentráció fejlesztése volt. A gyerekek körben álltak, és két labdát dobáltak egymásnak meghatározott sorrendben. Mindig ki kellett mondani annak a nevét, akinek dobták a labdát. A következő játékban eggyel kevesebb széket helyeztünk el, mint amennyi a csoport létszáma. Egy tanuló kivételével mindenki ült. Aki állt, kigondolt egy tulajdonságot, ami jellemző rá, majd azt mondta: „Álljon fel, aki…” Akire szintén jellemző volt ez a tulajdonság felállt, és egy másik helyet kellett keresnie. Akinek nem maradt szék, az mondta a következő tulajdonságot. Kezdetben kissé nehezen értették meg a játék lényegét, de aztán belejöttek. A következő játék ismét a figyelmet fejlesztette. Amikor Veronika azt mondta például, hogy „Fogj kéket!”, mindenkinek gyorsan keresnie kellett valamit, ami kék színű, és megérintenie azt bármelyik testrészével. Ez nagyon vidám helyzeteket eredményezett, a gyerekek nagyon jól szórakoztak. Az utolsó játékhoz ismét kört kellett alkotniuk a tanulóknak, és nagyon komolyan farkasszemet kellett nézniük egymással. Aki megmozdult vagy elnevette magát, kiesett a játékból. Az előző mozgásos játékok után ez a feladat nagy önfegyelmet és odafigyelést igényelt. A két győztes végül nagy tapsot kapott. Az előadó minden játék előtt részletesen elmondta a szabályokat és ismertette a játék pontos menetét. Figyelmeztette a gyerekeket az instrukciók betartására. A játék közben is szigorú rendet tartott. A foglalkozás végén Veronika értékelte a tanulók munkáját, megköszönte együttműködésüket, megdicsérte őket a játékokban való közreműködésükért, tanulóink pedig elégedetten, jókedvűen távoztak.
2019. 05. 21.